Opleidingen van bloggers – HappinessbyBeaudine.docx

Met Beaudine hebben jullie laatst ook kennisgemaakt, maar dat maakt verder niet uit, want Beaudine wilde heel graag mijn vragenlijst over haar opleiding ook beantwoorden. Op deze manier is het voor jullie soms ook handiger om meer informatie te krijgen voordat hij/zij een opleiding moet kiezen. Zelf doe ik de opleiding toerisme aan het mbo, maar er zijn nog genoeg andere opleidingen op verschillende niveaus. Ik wens jullie heel erg veel leesplezier en hopelijk vinden jullie allemaal een opleiding die jullie leuk vinden.

 

Zou u zich als blogger willen voorstellen?

Hi! Ik ben Beaudine, 22 jaar. 4 Jaar samen met mijn lieve vriend en wij gaan samenwonen in april. Ik heb een lief hondje Nola. Ik ben studente in Den Haag. Verder ben ik dol op bakken, koken, shoppen, social media, bloggen, knutselen, ben ik bijzonder creatief en heb ik een passie voor interieur en beauty.

 

Welke opleiding doet u op het moment of heeft u gedaan?

Ik heb de opleiding Onderwijsassistente gedaan en afrond in 2014. In 2016 ben ik begonnen aan de opleiding van Communicatie en multimediadesign.

 

Bent u ook gewisseld van opleiding?

Ik weet niet of je het echt wisselen kan noemen, maar na het behalen van de opleiding Onderwijsassistente ben ik begonnen aan de pabo (een opleiding tot lerares) helaas heb ik hier de rekentoets tot 2 punten niet gehaald en moest ik van de opleiding af.

 

Zou u ons meer willen vertellen over de inhoud van uw opleiding die u doet/heeft gedaan?

Na het afronden van CMD kun je bijvoorbeeld aan de slag als webdesigner. Op de opleiding ben je erg creatief bezig en leer je ook je creatieve mind te gebruiken. Verder leer je de basis van HTML en CSS. Ook Photoshop, InDesign en Illustrator komen volop aan bod!

 

Wat is de reden dat u deze opleiding bent gaan doen?

Ik ben drie jaar geleden begonnen met bloggen en eigenlijk heb ik mijzelf de basis van HTML en CSS geleerd. Ik wilde niet alleen de basis kennen, maar echt de puntjes op de i neerzetten. Ik heb 2015/2016 heel erg nagedacht wat ik nu wilde worden, wat wilde ik het liefst doen? Voor 2015 wilde ik altijd juf worden, na het bloggen werd dat meer redacteur/ontwerper/fotografie etc.

 

Zit/zat u vooral in een meiden/jongens klas of is/was de klas wel gemixt?

Ik heb gehoord dat er dit jaar meer meisjes als jongens zijn, in de voorgaande jaren was dit meer jongens als meisjes. Ik gok dat het wel 50/50 is. Of 60/40.

 

Wat vind/vond uw omgeving van de opleiding die u hebt gedaan/bent gaan doen?

Nou dat was gemixt. Ik heb een tijdje zonder werk gezeten. Met de opleiding OA kan je gewoon niet veel. Toen ik besloot om toch weer naar school te gaan, was niet iedereen het daarmee eens. Ik wilde namelijk ook erg graag samenwonen. Niet iedereen was het ermee eens dat studeren en samenwonen wel degelijk tegelijk kan!

 

Wat zijn/waren uw verwachtingen van de opleiding die u bent gaan doen?

Eigenlijk dat je heel creatief bezig bent elke dag. Thuis en op school! Dat is iets wat ik heel graag wilde

 

Wilt u nog iets zeggen tegen de lezers van dit artikel?

Doe wat jij wilt. Vraag mensen in je omgeving wat zij ervan vinden, vraag of zij dit jou zien doen. Denk er goed overna. 4 Jaar studeren is lang en veel! Verder: GENIET van de tijd, het gaat zo snel voorbij!

Liefs, Beaudine

www.Happinessbybeaudine.nl

Beaudine echt mega bedankt dat je ook deze vragenlijst van mij wilde beantwoorden. Als jullie als lezer/bezoeker nog vragen hebben stel ze gerust en op elke vraag zal een antwoord komen.

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

