Opleidingen van Bloggers #Rahma

IMG_1007

Rahma een meid die ik ken en ze is echt mega leuk. Helaas is ze niet meer actief bezig met bloggen, maar dat maakt niet uit, want iedereen is namelijk even leuk. Wel is ze heel actief op instagram (Dus als jullie nog een keer een mega leuk iemand willen volgen klik hier).

Zou u zich als blogger willen voorstellen?

Ehh.. Nouja ik ben niet echt meer actief bezig met bloggen maaar wat ik nog wel doe is instagram! Anyways, ik ben Rahma, 16 jarige meid uit het noorden van het land die zowel Nederlands als Egyptisch bloed in haar heeft. Op mijn instagram/oude blogs heb ik het vooral heel veel over fashion, beauty en lifestyle!

 

Welke opleiding doet u op het moment of heeft u gedaan?

Op dit moment doe ik de opleiding mediavormgeving op het Alfa-College in Groningen. Ik zit momenteel in het 1e jaar.

 

Bent u ook gewisseld van opleiding?

Nee!

 

Zou u ons meer willen vertellen over de inhoud van uw opleiding die u doet/heeft gedaan?

Jazeker! Het leuke aan deze opleiding is, is dat het heel breed is! Je hebt eigenlijk 2 richtingen waar het allemaal omdraait, namelijk, grafisch vormgeven en audiovisueel vormgeven. Dus zo ben je heel erg bezig met het ontwerpen van verpakkingen, flyers, posters, visitekaartjes, logo’s, websites etc. maar je bent ook heel erg bezig met fotograferen, filmen en het editen.

 

Wat is de reden dat u deze opleiding bent gaan doen?

Hmm.. goede vraag! Ik wou van kleins af aan al iets creatiefs doen in de toekomst. Zo was ik altijd al bezig met tekenen, foto’s maken en later ook het ontwerpen van reclame om het zo maar te noemen. En wat nu echt mijn droombaan is, is om op de redactie te werken van een tijdschrift, waar deze opleiding dus perfect bij past!

 

Zit/zat u vooral in een meiden/jongens klas of is/was de klas wel gemixt?

Eigenlijk ligt het maar net aan jouw klas zelf, maar in mijn klas is zo’n 1/3 meisjes en 2/3 jongens. Dus ja, het merendeel zijn jongens.

 

Wat vindt/vond uw omgeving van de opleiding die u hebt gedaan/bent gaan doen?

Eerst was iedereen een beetje geschrokken, maar dat was meer omdat ik met de HAVO gestopt ben en verder ben gegaan op het MBO. Maar toen iedereen mij begon te begrijpen waarom ik die keuze gemaakt had was iedereen mij heel erg aan het motiveren en heel blij voor me.

 

Wat zijn/waren uw verwachtingen van de opleiding die u bent gaan doen?

Eigenlijk zijn al mijn verwachtingen uitgekomen. De sfeer is zo ontzettend leuk op deze school, je wordt geaccepteerd voor wie je bent en je mag juist je creativiteit uiten in plaats van het te onderdrukken. En ja, de vakken zijn allemaal super leuk en leerzaam!

 

Wilt u nog iets zeggen tegen de lezers van dit artikel?

Als je ook opzoek bent naar een brede en creatieve opleiding dan zou ik zeker eventjes een kijkje nemen bij de opleiding mediavormgever! En je moet vooral doen wat goed voor je voelt en je eigen weg volgen! Stel je hebt ook moeite op de HAVO of waar dan ook, weet dat er altijd een oplossing is!

 

Rahma echt mega leuk dat je deze vragen wilde beantwoorden. Heb jij als lezer nog een vraag voor Rahma of heb je een vraag of de opleiding die ik doe? Stel de vragen zeker in de reactie hieronder en dan zal ik ervoor zorgen dat alle vragen worden beantwoord.

5 thoughts on “Opleidingen van Bloggers #Rahma

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

