opleidingen van Bloggers #Cherell en Chomara

Vandaag heb ik twee nieuwe bloggers die graag willen vertellen over hun opleiding en binnenkort vertellen zij ook over de tatoeages die zij hebben. Als ik zo praat heb ik het natuurlijk over Cherell en Chomara van The Golden Brick Road of.

Zou u zich als blogger willen voorstellen?

Wij zijn Cherell & Chomara, vriendinnen sinds 2009 en beide afgestudeerd aan het ROC in Hilversum. En hebben onze blogs afgelopen jaar samengevoegd naar onze nieuwe blog The Golden Brick Road Of,.

Welke opleiding doet u op het moment of heeft u gedaan?

Wij hebben beiden de opleiding Junior Producer afgerond.

Bent u ook gewisseld van opleiding?

Ik (chomara) heb alleen deze opleiding gedaan maar cherell heeft meerdere opleidingen gevolgd.

Cherell: Dat klopt. Nadat Chomara en ik onze prachtige diploma’s op mochten pikken heb ik me tegelijkertijd ingeschreven voor de opleiding Journalistiek. Dit heb ik één jaar gedaan. Ik schrijf liever ‘vrij’ dan oprolbare krantenberichten. Na wat research ben ik de opleiding Crossmediale Communicatie gaan doen. Nu hoop ik binnenkort te gaan starten met een LOI opleiding.

Zou u ons meer willen vertellen over de inhoud van uw opleiding die u doet/heeft gedaan?

Media management is wat de term junior producer betekend. Het reilen en zeilen dat zich achter de schermen van de televisie bevind. Het regelen van alles wat jullie zien op tv.

Journalistiek spreekt voor zich denk ik. Reporten, schrijven, filmen en veel verslag doen. Leuke tijdschriften bedenken en coole mensen interviewen.

Crossmediale Communicatie gaat wat meer in op het ‘managen’ van bijvoorbeeld social media binnen een bedrijf. Het schrijven van marketing strategieën, maar ook het bedenken en uitwerken van campagnes.

Wat is de reden dat u deze opleiding bent gaan doen?

Chomara: De reden voor mij om deze opleiding te gaan doen was omdat al van jongs af aan heel erg geïnteresseerd was in het werken bij de televisie. Ik begon dan ook zoals vele dat doen met een theater opleiding en ben zo in het figureren gerold. Tijdens het figureren kwam ik er achter dat achter de schermen werken veel leuker was en toen ben ik gaan zoeken naar een opleiding die hier bij aan sloot en, zo gezegd zo gedaan.

Cherell: Eigenlijk wist ik niet precies wat ik wilde. Ik hield van het produceren van beeldvoer, als je snapt wat ik bedoel. Tijdschriften in elkaar plakken voor mijn neefjes, filmpjes maken tijdens uitjes en verhaaltjes schrijven voor iedereen die het wilde lezen. Gewoon heel veel schrijven. Ik koos voor Junior Producer omdat het mij het beste leek passen bij mijn wensen. Hetzelfde met Journalistiek en Crossmediale Communicatie. Uiteindelijk doe ik niet alleen aan schrijven, maar het grafische vormgeving gedeelte heb ik mezelf aangeleerd. Op school kregen we hier niet heel veel les over.

Zit/zat u vooral in een meiden/jongens klas of is/was de klas wel gemixt?

Onze klas was over het algemeen wel gemixed!

Cherell: Journalistiek zaten meer meiden. Crossmediale Communicatie was ook gemixed.

Wat vindt/vond uw omgeving van de opleiding die u hebt gedaan/bent gaan doen?

Chomara: Mijn ouders vonden het helemaal bij mij passen en zijn ook mee geweest naar de open avond die gegeven werd voor deze opleiding.

Cherell: Mijn omgeving vond het een goede keus. Voordat ik begon aan de Junior Producer/Media Management opleiding deed ik Zorg en Welzijn wat totaal niet bij me paste. Daarna heb ik juiste keuzes gemaakt. Journalistiek vonden ze misschien iets minder. Maar koppig als ik was koos ik hoe dan ook voor Journalistiek.

Wat zijn/waren uw verwachtingen van de opleiding die u bent gaan doen?

Chomara: Ik had best wel hoge verwachtingen van deze opleiding vanwege alle leuke dingen die er over werden verteld door de leraren en leerlingen. Maar het viel me af en toe toch vies tegen. Maar al met al heb ik 3 hele leuke jaren gehad!

Cherell: Ook ik had hoge verwachtingen. Ik kan me nog herinneren dat ik door de gangen liep en dacht, ‘Waarom moeten we nou zoveel productieboeken en draaiboeken schrijven. Ik word er helemaal gek van’. Maar ook dat hoort erbij. Als ik terug kijk heb ik er veel van geleerd. Maar vooral van de stages en mijn eindexamen. Stressgehalte 90% but nailed it!

Wilt u nog iets zeggen tegen de lezers van dit artikel?

Chomara: Denk goed na over wat je wilt in je leven. Ik snap dat het moelijk is om te kiezen wat je de rest van je leven gaat doen als je 15/16 bent maar hoe eerder je weet wat je wilt doen hoe makkelijker je leven zal zijn.

Cherell: Er is één ding waar ik me aan hou in het leven. Doe wat je leuk vind. Dat wat je leuk vind ben je vaak ook goed in. Je zal vaak falen, maar juist dan leer je meer. Never give up people!

 

Meiden echt heel erg bedankt dat jullie deze vragen wilden beantwoorden. Heb jij als lezer nog vragen aan Cherel en Chomara??

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

