Opleidingen en bloggers, Louanne

Vanaf vandaag ga ik beginnen met een nieuwe serie op mijn blog. namelijk opleidingen en bloggers. In deze serie vertellen bloggers over de opleiding die ze op dit moment aan het doen zijn of over de opleiding die ze hebben gedaan. De spits wordt afgebroken door Louanne van Louanne.nl

(Deze foto is in overleg met Louanne op mijn blog.)

Zou u zich als blogger willen voorstellen?
Ik ben Louanne, ben 19 jaar en heb een grote passie voor fotografie, schrijven en koken. Naast het bloggen ben ik op dit moment ook nog druk bezig met school. Momenteel zit ik in de derde van het MBO, waar ik studeer voor grafisch ontwerper.

 

Welke opleiding doet u op het moment of heeft u gedaan?

Zoals ik hierboven al vertelde volg ik op het moment grafisch vormgeven op het MBO, niveau 4.

 

Bent u ook gewisseld van opleiding?

Nee, dit wilde ik in het tweede leerjaar wel doen. Maar de opleiding waar ik graag heen wilde wisselen was ook niet helemaal wat ik voor ogen had. Vandaar dat ik ervoor heb gekozen om deze opleiding af te maken zodat ik een diploma in mijn bezit heb.

 

Zou u ons meer willen vertellen over de inhoud van uw opleiding die u doet/heeft gedaan?

Deze opleiding ben ik begonnen met de naam, mediavormgeving. Hieruit kon je uit drie verschillende richtingen kiezen, animatie audio visueel (video’s bewerken en maken), interactieve vormgeving (websites coderen en maken) en grafisch vormgeven. Voor het laatste onderdeel heb ik in mijn tweede leerjaar gekozen, dit houd in dat je posters, flyers, magazines en bijvoorbeeld visitekaartjes leert ontwerpen.

 

Wat is de reden dat u deze opleiding bent gaan doen?
In het een-a-laatste leerjaar van de havo kwam ik erachter dat de havo iets te hoog gegrepen was. Ik stond er erg slecht voor met cijfers en ik zou mijn examens eigenlijk amper halen door de profielen die je moest kiezen. Na een gesprek met mijn mentor, kwam eruit dat ik of naar de mavo zou gaan om daar direct in te stromen in het examenjaar. Of ik zou naar het Mbo gaan en daar met een overgangsbewijs van 4 naar 5 havo gaan, dit overgangsbewijs staat gelijk aan een mavo-diploma. Ik heb er toen uiteindelijk voor gekozen om over te stappen naar het Mbo.

 

Zit/zat u vooral in een meiden/jongens klas of is/was de klas wel gemixt?

De opleiding is tot nu toe nog altijd gemixt geweest, dit vind ik ook veel fijner omdat je sommige opdrachten beter met jongens kan maken dan met meiden. Dit omdat je elke opdracht doet met in gedachte een bepaalde doelgroep.

 

Wat vindt/vond uw omgeving van de opleiding die u hebt gedaan/bent gaan doen?

Mijn ouders vonden het heel erg leuk dat ik deze opleiding ging doen, ze wisten alleen niet goed wat ze ervan konden verwachten. Ze kende namelijk deze opleiding nog helemaal niet, want er komen elke keer weer nieuwe opleidingen bij. De rest van mijn omgeving stimuleerde mij ook om deze opleiding te volgen en vonden het een hele interessante opleiding. Maar ook mijn familie wist niet goed wat ze ervan konden verwachten. Dit was dus bij iedereen nog een verassing.

 

Wat zijn/waren uw verwachtingen van de opleiding die u bent gaan doen?

Ik had verwacht veel te leren en verder had ik niet heel erg veel verwachtingen om eerlijk te zijn. Ik wilde heel graag leren hoe ik een logo kon maken en een magazine in elkaar kon zetten. Deze twee dingen heb ik al wel geleerd, maar ik ben er ook achtergekomen dat een magazine maken moeilijker is dan alleen tekst en plaatjes in een bestand plakken.

 

Wilt u nog iets zeggen tegen de lezers van dit artikel?
Een opleiding kiezen is heel erg lastig, maar kies iets wat je leuk vind en waar je later ook iets mee wilt doen! Dit is makkelijk gezegd, wat ik dacht in het begin van mijn opleiding ook dat ik de perfecte opleiding had gevonden en dit bleek uiteindelijk niet het geval. Na verloop van tijd kom je er rustig achter welke richting je graag op wilt, maar maak ook een opleiding af in plaats van steeds te switchen van opleiding. Maak liever een opleiding af die je niet geweldig vindt, maar wel hebt afgesloten met een diploma. Dan vijf verschillende opleidingen te hebben gedaan en nog geen diploma te hebben.

 

 

 

Louanne echt mega bedankt voor het beantwoorden van deze vragen. Heb jij als lezer nog een vraag voor Louanne?

3 thoughts on “Opleidingen en bloggers, Louanne

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

