Leven als een toerisme student een klein beetje info over mijn mening van mijn opleiding + klas

ja toerisme gaan studeren het klinkt echt mega leuk, maar het kan soms echt heel zwaar zijn. Je gaat een opleiding toerisme volgen met het idee meestal van ja ik kan lekker gaan reizen en chillen. Hiermee ben ik misschien ook wel een beetje begonnen, maar mijn droom is wel steeds meer geworden. (How bouw Flight attendants) en ik merk ook wel dat de opleiding een stuk zwaarder (en duurder) is dan dat ik eerst had verwacht.

Wegens ziekte van mijn luchtvaart leraar zijn mijn klas en ik bang dat wij niet meer naar Schiphol gaan waar we echt heel erg veel zin in hadden. (Hier hebben wij ook al voor betaald 75 euro als ik het goed heb) ook hebben wij voor een Holland tour moeten betalen en dit was wel een beetje duurder. Helaas kan niet iedereen mee met de Holland tour en persoonlijk vind ik dat heel jammer. Er gaan namelijk 2 meiden niet mee waarvan ik dacht ja daar kan je het wel gezellig mee hebben tijdens de reis, maar helaas. (in totaal weet ik dat er 6 uit mijn klas niet meegaan, maar bij 4 is het zo van ja wij willen niet mee, want wij willen niks met de klas te maken hebben)

Wat we allemaal leren tijdens de opleiding is ook wel veel. (Over vliegtuigen, boten, cruises, Ferries, bussen, touringcars, treinen en ga zo maar verder) Het is heel veel informatie die je allemaal moet onthouden, want het kan belangrijk zijn tijdens de rest van je opleiding.

Als ze op dit moment aan mij zouden vragen als je opnieuw mocht kiezen wat zou je dan doen? (Natuurlijk mag ik opnieuw kiezen, want wisselen bij een opleiding is niet verboden) Ik zou denk ik nog steeds voor deze opleiding kiezen, want ik ben dan wel niet altijd even blij met de opleiding en de manier van les geven, maar ik zou het niet meer willen missen. Ik heb mega leuke nieuwe mensen leren kennen die ook heel sociaal zijn en ik kan echt heel goed met ze opschieten. (Ik ga ze denk ik ook wel missen tijdens de stage, want ja je bent dan toch 24 weken zonder elkaar, van de 24 weken heb ik 15 weken stage en 9 weken zomervakantie) Ik hoop wel dat ik nog een aantal mensen zie tijdens mijn stage of tijdens de vakantie, want ik weet wel dat ik ze voor geen goud zou willen ruilen.

Het leren voor de talen en andere opdrachten doen is soms best wel moeilijk, omdat je niet echt begrijpt wat je er precies aan hebt.twee keer in de week hebben wij een soort thema dag. Dit is een dag dat wij ons gaan aanpassen en opdrachten gaan doen die ook echt in een werkveld horen. Dit houd in dat wij onze eigen reizen moeten samenstellen, een vakantie moeten verkopen of wij moeten voor stewardess gaan spelen.

1 ding heb ik geleerd en zal ik zeker nooit meer vergeten. Als je moet stage lopen begin op tijd met zoeken. Een aantal meiden uit mijn klas hebben nog geen stage, omdat ze gewoon te laat zijn gaan zoeken. (Over 10 weken is het al zover) op dit moment hebben zij nog geen stage en op dit moment nog een stage vinden is echt heel moeilijk ik wens ze veel succes.

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

