Zwart wit, maar niet in kleur

14654welcome

de wereld…. Wat valt er over te zeggen? Niet zo heel erg veel. tegenwoordig wordt namelijk bijna alles heel zwart wit gezien. dan is er 1 ding goed en de rest is gewoon fout. Heel veel mensen kijken niet meer naar de verschillende mogelijkheden die er hier zijn. Mensen hebben een baan waar ze depressief van worden of gewoon heel ongelukkig. op dit moment ben ik nog blij dat ik op school zit, omdat ik niet niet zo veel hoef na te denken over wat ik precies wil gaan doen. Op sommige momenten moet je ook heel zwart wit kijken, omdat je anders niet bij een antwoord komt, maar zou de wereld niet veel mooier zijn als je gewoon alles in kleur zou bekijken?

Op dit moment is er een bepaalde onzeker in de wereld, waar deze onzekerheid over gaat dat weet ik ook niet, maar ik word al depressief als ik alleen al naar het nieuws kijk. Altijd als ik het nieuws kijk zijn er ongelukkige dingen gebeurd. op deze manier krijgen wij een beeld van hoe het in een bepaald land is terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. op zo’n moment kijken wij heel zwart wit. Wij horen en zien namelijk van alles op het nieuws, maar wij weten  zelf niet wat er precies aan de hand is. van een wat in werkelijkheid een verhaal kan zijn van 800 pagina’s krijgen wij misschien een halve pagina te horen. (Dit is bij wijze van spreken natuurlijk).

Mensen durven tegenwoordig niet echt meer te dromen, omdat er altijd wel iemand is die alle dromen afkraakt, omdat hij of zij niet de fantasie heeft om eigen dromen te kunnen bedenken. Als we allemaal nou wat aardiger voor elkaar zouden zijn en mensen laten zien wat ze willen zien zou iedereen een stuk gelukkiger zijn denk ik.

Mensen kijk niet zwart wit, maar kijk in alle kleuren die de aarde en de wereld te bieden heeft. Op die manier kan je soms op de mooiste uitkomsten komen.

2 thoughts on “Zwart wit, maar niet in kleur

  1. Wat mooi geschreven Jessica! En helemaal gelijk 🙂 De media framen gebeurtenissen op een bepaalde manier, dus het is aan ons om kritisch te blijven en de wereld niet zwart-wit te zien, net zoals jij zegt dus, hihi! Liefs:)

    Liked by 1 persoon

    • Dankjewel☺️ en het is moeilijk om niet zwart wit te denken, maar met een beetje moeite lukt het en als het lukt om niet meer echt zwart wit te denken en te kijken is het moeilijk om dat wel weer te kunnen.☺️

      Like

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

