De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word naast jou dan droom ik nog

Op het eerste gezicht zou je zeggen dat ik een nieuwe liefde heb gevonden naast mijn bed. Daar is verder helemaal niks van waar en waarschijnlijk zal ik de komende tijd ook nog wel single blijven. daar zal ik niet zo bang voor zijn, want ja je hebt toch geen relatie perse nodig? Als je vrienden hebt dan komt alles toch helemaal goed? Tegenwoordig heb je van die meiden van een jaar of 12-13 en die zeggen dan ik heb een man nodig en geen jongetje of meiden van een jaar of 12-13 durven niet meer het huis uit zonder make-up. Wat ik hier allemaal ga typen is soms het tegenovergestelde van elkaar en ik denk ook dat het niet altijd te begrijpen is, maar ja dat heb je soms wel.

Maar Gied ik had het er over dat de meeste dromen bedrog zijn. Ach om beter te zeggen dat is de titel van deze post. Terwijl ik met mijn kopje thee dit aan het schrijven ben, ben ik ook aan het nadenken over vroeger. (DAAAHM ik ben 16 hoeveel vroeger is er voor mij??) Ik kijk naar de jongeren van nu (Waar ik ook bij hoor i know, maar iedereen is anders en ik heb het nu over de mensen die jonger dan mij zijn. :-p ) Ik was een paar jaar geleden best wel gewend als ik zo kijk en ik heb het vermoeden dat ik soms ook wel met meer respect naar mijn ouders mocht kijken. Ja niet iedereen realiseert hoe geweldig zijn of haar ouders zijn. des te ouder ik word krijg ik wel steeds meer respect voor ze. Mijn ouders willen mij namelijk altijd helpen en ze staan altijd voor mij klaar. Ja okay mijn ouders zeggen ook wel dat ik sommige dingen niet mag en daar kan ik soms boos op worden, maar later kan ik mij ook schuldig voelen, omdat ik mij dan best wel heb aangesteld. Ik heb nooit ruzie met mijn ouders alleen soms een discussie, maar ik heb wel echt respect voor mijn ouders. Als iets niet kan of mag dan vraag ik soms ook om uitleg, want op die manier zal ik het beter begrijpen. (Gelukkig spannen mijn ouders en ik ook wel eens samen. Dan vertel ik iets waar ik het absoluut niet mee eens ben en dan geven mijn ouders mij gelijk. hihi. En als andere dan zouden zeuren moest ik ze naar mijn ouders sturen.) :-p

Als ik kijk naar mijzelf op dit moment en naar een aantal jaar geleden kan ik zien dat ik ben gegroeid op meerdere opzichten. Ik durf meer mijzelf te zijn en te laten zien wat ik leuk vind. Als ik naar andere mensen kijk die op dit moment 1-3 jaar jonger zijn dan ik zie ik vooral mensen die erbij willen horen, want ze willen graag stoer zijn. hiermee bedoel ik dat deze jongeren gaan roken, veel uit staan, drinken en ga zo maar verder. (Veel make-up dragen, te blote kleren voor de bepaalde leeftijd, afstandelijk doen tegen ouders, omdat andere dat ook doen.)

Ik doe een opleiding voor in de toerisme. Voor stewardess hebben wij te horen gekregen dat wij altijd make-up op moeten hebben, vanwege een gezonde uitstraling enz. Dat begrijp ik ook. In één van de eerste weken van school kregen wij ‘make-up les’ om te laten zien hoe wij er verzorgt uit moeten zien. Echt mijn hele klas ongeveer misschien 1 of 2 niet waren het er niet mee eens toen we zagen hoeveel make-up we eigenlijk op moeten hebben. Voor sommige mensen zal het niet zo heel erg veel zijn, maar ja er zijn genoeg meiden net zoals ik die gewoon geen of bijna geen make-up dragen.

Als ik aan dit moment terug denk dat denk ik ook aan sommige mensen die ik ken en daar zie je gewoon hoeveel foundation, concealer, oogschaduw en ga maar verder op hebben. Van de een op de andere dag zijn het hele andere personen Door make-up.

Waar had ik het in het begin ook al weer over?? volgens mij ga ik van het ene onderwerp naar het andere onderwerp.

 

Ach dat heb je soms zou ik zeggen.

 

Hoe gaat het met jullie?

4 thoughts on “De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word naast jou dan droom ik nog

  1. Ahh, vind het ook altijd fijn om zulk soort artikels te schijven op mijn blog: gewoon de gedachten die op dat moment in mijn hoofd omgaan er even uit… Zo fijn is dat! En leuk dat je daarmee andere mensen ook aan het denken kan zetten. Bizar zeg dat je als stewardess altijd make-up op moet hebben, daar had ik nog nooit over nagedacht! Ik draag zelf meestal wel make-up, maar ik heb er ook weinig moeite mee om zonder make-up de deur uit te gaan hoor. Als ik er zin in heb, draag ik make-up, en zo niet, dan doe ik het ook lekker niet. Wat andere mensen daarvan vinden, maakt me niet zo veel uit.

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

