stage sollicitaties

7f75a-tumblr_oc08onmgbr1uxqtioo1_500

Aankomend april ga ik als goed is stage lopen. (Of ja om beter te zeggen vanaf week 17 tot week 40 moet ik 15 weken stage lopen. In deze periode zit ook mijn zomervakantie.) Solliciteren is best lastig. Ik heb namelijk al te horen gekregen dat ik bij 2 niet ben aangenomen, omdat ze al mensen hadden of ze zochten iemand voor 20 weken. Op dat moment kom ik met mijn 15 weken wel wat te kort.

Sommige bedrijven stellen een heleboel eisen waar ik als eerste jaars student niet aan kan voldoen, maar soms denk ik ook wel eens wat doe ik verkeerd, waarom word ik niet uitgenodigd en iemand anders wel?

Solliciteren is soms best moeilijk, want als je aan het typen bent dan kunnen ze soms best wel wat vragen zoals waar ben je goed in en wat zijn je minder goede punten. Waar zie jij jezelf over 5 jaar? Waarom wil je juist hier stage gaan lopen?

Sommige vragen zijn echt zo van wat moet ik hiermee of wat moet ik hier op gaan antwoorden.

Stages zijn stages en op de plek waar ik heb gesolliciteerd lijkt mij echt heel erg interessant om meer werkervaring, talen kennis en welke kennis dan ook op te doen. een stage is niet altijd gewoon een stage, want an alles wat ik doe wil ik graag een succes maken, omdat ik graag nieuwe ondernemingen, activiteiten en vaardigheden wil leren. Ook wil ik aan mijn talen werken end at is ook 1 van de redenen dat ik werken soms best wel leuk vind.  (Dit bedrijf ga ik niet vertellen, want dat kan verkeerd overkomen en dit heb ik liever niet.)

 

Hoe zijn de sollicitaties bij jou gegaan? Als je hebt gesolliciteerd voor een baan/bijbaan of stage? Voelde jij je op je gemak?

4 thoughts on “stage sollicitaties

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

