jezelf

Jezelf zijn. Het word vaak gezegd, maar kan je ook altijd zijn wie je wilt zijn? soms moet jij jezelf ook nog even goed de vraag stellen wie ben ik? ben ik op dit moment de person die ik wil zijn voor de rest van mijn leven? Wie ben ik en wat wil ik zijn? Het zijn vragen waar je meestal niet in 1x kantwoord op kan geven, omdat de meeste mensen niet weten wat ze precies willen.

De meeste mensen zijn buitenshuis anders dan in huis. Hoe komt dit? Wil je zo graag iemand anders zijn, omdat mensen je dan accepteren? Of wil je proberen iemand anders te zijn, omdat je niet blij bent met de persoon die je bent als je thuis bent? Ik kan wat gaan vertellen over wie ik ben, maar ook niet alles, want ik weet soms niet goed wie ik thuis precies ben en op school, werk, met vrienden enz enz enz.

Thuis ben ik mijzelf. Denk ik. Thuis doe ik namelijk dingen waar ik blij mee ben en ik ben soms ook trots op dingen die ik doen. (Hoe onbelangrijk ze soms ook zijn). Ik ben een vrij stil meisje dat niet te veel aandacht wil trekken. Zo zie ik mij eigenlijk. Ik hoop dat een aantal meiden die ik ken zouden willen zeggen hoe ze mij zien. Dan kan ik een beetje vergelijken hoe ik ben in hun bij zijn en als ik gewoon thuis ben.

Op school ben ik eigenlijk ook best wel stil en onzeker. Mensen (Voornamelijk meiden uit mijn klas) kunnen mij nog wel eens het gevoel geven dat ik anders ben en misschien minder ‘belangrijk’ dan hun. Dit is natuurlijk grote onzin, want iedereen is even belangrijk. Ook op school ben ik vrij stil, omdat ik graag mensen tevreden hou. Ik hoef geen vrienden te zijn met iedereen die ik ken, want over een aantal jaar zal ik waarschijnlijk niet meer met ze praten. Wel vind ik het fijn als ik gewoon iedereen aardig vind in de klas en het is ook fijn als mensen gewoon met elkaar kunnen opschieten. (Zonder buitensluiten gevoel.) Ik hoef niet vrienden met iedereen te zijn en ook niet iedereen hoeft met mij te kunnen opschieten. Als ik maar een aantal heb waarmee ik gewoon kan praten (of waar ik naar kan luisteren) vind ik het al goed. Verder probeer ik op school wel mijzelf te zijn. Ik trek het mij namelijk niet meer zo snel aan als mensen iets onaardigs zeggen ver mij of mijn kleding, want als ze mij of mijn kleding niet leuk vinden dan kijken ze toch lekker de andere kant op?

Waar ik dan weer niet tegen kan is dat als mensen een probleem met mij hebben en dat dan tegen mij zeggen dat ze dan niet zeggen wat het probleem precies is. Eigenlijk draaien ze gewoon om het probleem heen. op deze momenten denk ik van o nee wat heb ik verkeerd gedaan en ik denk waarom zeg je niet gewoon wat het probleem is. Als het een groot of klein probleem is dan kan ik mijn excuses aanbieden. ik bied eigenlijk mijn excuses aan als ik denk dat ik iets fout heb gedaan, maar dan moet ik wel weten wat ik heb gedaan. Als ik bijvoorbeeld tegen iemand aanstoot dan zeg ik sorry, doe ik iets niet goed in een groepsopdracht dan zeg ik ook sorry en dan vraag ik wat ik het beste kan gaan doen. Als mensen een probleem met mij hebben kunnen ze dat het beste gewoon tegen mij zeggen. Op dit moment heb ik 4 meiden in mijn klas, waarvan ik er met 1 niet zo goed kan opschieten. Met de andere 3 kan ik wel goed opschieten dacht ik tot laatst. laten we haar even F noemen. Met F heb ik een probleem, wat het probleem precies is? Ik heb geen idee meer, maar ze is boos terwijl ze niet wil zeggen wat het probleem precies is. Na F heb ik nog 3 meiden Laten we M, B en A noemen. Met B en A kan ik heel goed schieten, want zij doen gewoon normaal tegen mij als ik ze zie en ik ga ook wel gewoon met ze om. Met M heb ik denk ik ook een probleem, want zij trekt heel erg naar F toe (En M denkt dat ze heel wat is), maar laatst hoorde ik dus dat M had bedacht dat F,B,A en zij een groep waren met een speciale naam. (Elke 2 letters uit hun voornaam.) Toen dit zo gebeurde was ik wel een beetje gekwetst, want ze zij het op zo’n manier van de rest van de klas zijn gewoon losers en wij zijn gewoon geweldig.

Ik dwaal nu heel erg af van het onderwerp.

laten we weer even zijn waar ik was. Jezelf zijn. Op bijna elke plek Vande dag ben je wel iemand, maar ben je elke x de zelfde persoon of ben je soms ook een beetje anders?

Wie ben jij? En wat wil je graag bereiken met of in je leven?

En hoe zien jullie mij als persoon? (deze vraag is meer voor de mensen die mij kennen 😉 )

2 thoughts on “jezelf

  1. Knap geschreven! Ik zit hier soms ook wel mee. Thuis ben ik vaak aan het bloggen, leren en vooral heel veel bezig met fotograferen. Ik weet wel 100% zeker dat mensen van mijn school dat niet van mij verwachten, aangezien ik mij op school anders gedraag. Tuurlijk, jezelf blijven is belangrijk. Maar ook als je jezelf bent blijf je commentaar krijgen, het is eigenlijk nooit goed. Ik vind het erg jammer dat de wereld zo is, ik vind dat iedereen zich zelf moet kunnen zijn. En wat die meiden in je klas betreft, dat is echt kinderachtig. I mean, op een MBO verwacht je natuurlijk dat iedereen volwassen is, maar dat merk je niet echt bij die meiden.. Niks van aantrekken, je zit er voor jezelf!

    Liked by 1 persoon

    • Jezelf zijn is soms ook zo moeilijk, want wie ben je precies? En wat het mbo betreft. Je verwacht dat ze oider zijn, maar eigenlijk zijn het gewoon meiden van 16-18 die zoch heel goed willen voelen, omdat ze waarschijnlijk niet weten wat ze willen.

      Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

