hoge hakken zijn goed voor???

Als je vaak hakken draagt is er een kans dat je Achillespees korter word en hierdoor kan je later niet meer goed op hakken lopen, omdat het niet goed voelt. hakken (kunnen) je vrouwelijker laten voelen met wat je aan het doen bent. Iedereen praat altijd maar hoe slecht hakken voor je zijn, maar er zijn toch ook voordelen aan hakken dragen??

Aller eerst wil ik zeggen dat als je te vaak hakken draagt je bot ook verkeerd kan gaan groeien bij je achillespees, maar ook bij je tenen. Hierdoor kan je een knobbeltje krijgen en deze moet meestal operatief worden verwijderd. Om dit te vermijden kan je beter je hakken afwisselen met sneakers. Als je dus bijna elke dag hoge hakken aan hebt kan het voor je voeten beter zijn als je dat zou afwisselen met sneakers. Dus in de plaats van 7 dagen per week hoge hakken 6 dagen hoge hakken en 1 dag je voeten rust geven en sneakers aan doen.

Even terug naar het onderwerp. Hoge hakken zijn niet goed voor je en bla bla bla. Altijd word er maar slecht gepraat over hoge hakken, maar ik heb laatst gezien dat hoge hakken dragen ook veel voordelen heeft. In Amerika bestaan sportschoollessen waarbij vrouwen in hoge hakken squats en lunches doen. Het resultaat: strakke billen en benen en niet meer struikelen wanneer je op hakken loopt! (Wauw dit moet ik ook doen)

Deze lessen werken alleen als je hakken draagt van minimaal 7,5 cm, want dan gebruik je ook kleinere spieren in je lichaam. (met de nadruk op rond je billen). De sportsessies met klinkende namen als ‘Stiletto Workout’, ‘The Heel Hop Workout’ of ‘Stiletto Strength’ zijn haast allemaal volgeboekt. Hierbij tonen de fitnessinstructrices lichte oefeningen zoals squats en sit-up aan de deelnemers waarbij alle dames stilleto’s dragen.

Op dit moment is deze trend in Europa alleen nog in het verenigt koninkrijk. Misschien moeten de rest van de landen er nog aan wennen? Als er lessen zouden zijn in het noorden van Nederland dan zou ik wel weten waar ik mij zou gaan aanmelden.

Sportsessies als ‘The Heel Hop Workout’ en ‘Stiletto Strength’ winnen het aan populariteit. Maar is dit nu wel zo goed voor je lichaam? Eerdere onderzoeken wezen uit dat hakken dragen niet goed is voor je achillespees (Deze zou kleiner worden) en ruggenwervel (Je zou meer last van je rug krijgen). Toch zou het je billen en benen strakker en slanker maken, en zelfs je kleinste spieren worden getraind. Vooral hakken van 7,5 cm zouden goed zijn. Om pijnlijke gewrichten, artritis (Artritis is een ontsteking van de gewrichten die veroorzaakt kan worden door reumatische aandoeningen, verwondingen of bacteriële infectie.) en spierproblemen te voorkomen moet je niet gaan joggen op je hakken, maar puur alleen squats en kickbox oefeningen doen. (Deze oefeningen kan je ook thuis doen)

verdere voordelen om op hakken te lopen:

  • Hoge hakken laten je benen langer lijken
  • Je krijgt een betere, rechtere houding
  • Met hoge hakken lijk je vrouwelijker én schiet je sexappeal meteen de hoogte in. Letterlijk. (zeker eens proberen)
  • Hakken = goede work-out voor je bekkenbodemspieren.
  • Je zelfvertrouwen neemt toe, zeker voor de kleinere vrouwen onder ons. Het is fijn om dankzij je schoenen even groot te zijn als andere vrouwen in je omgeving.

Als je hakken gaat shoppen. Doe ze zittend aan en sta dan op. Doet dit zeer aan je voeten? Neem deze schoenen dan niet.

Zelf heb ik, omdat ik al een lange tijd niet op hakken heb gelopen dat ik er weer aan moet wennen, maar mijn hakken vind ik zo mooi. Naar mijn mening vind ik pumps of hakken met plateau mooier dan slee hakken. Volgens de kleding voorschriften die ik van school heb gekregen moet ik verplicht op hakken lopen als ik mijn uniform aan heb. Hier heb ik verder geen problemen mee, maar het zijn hakken van 7cm en meestal moet ik op zulke moment ook heel erg veel wennen en dan doen mijn voeten toch best wel zeer. Hierom ga ik nadat ik hakken aan heb gehad mijn voeten goed verzorgen met voetenbadjes, voetmassage enz enz.

Zelf ben ik 1,69 dacht ik hierom hoef ik niet perse op hakken te lopen, maar met mijn omgeving ben ik vrij klein hierom vind ik het wel fijn. Op dit moment kan ik op mijn mooiste hakken nog geen hele dag lopen, want deze hakken zijn dun en het is wennen. Als ik hakken moet inlopen doe ik meestal een muziekje aan en dan maar zo goed mogelijk gaan dansen, want mijn schoenen moeten wel goed aan mijn voeten blijven zitten. Als het dansen niet goed gaat dan neem ik de schoenen meestal ook niet, want dan zal ik mij er niet fijn op voelen als ik er op zou gaan lopen.

6 thoughts on “hoge hakken zijn goed voor???

  1. Interessant om te lezen.. hakken maken je idd heel sexy en voor kleintjes zoals ik (1.63 mtr) is het ook een uitkomst om iets groter te lijken..
    Alleen krijgt deze kabouter haar hoeven amper in leuke hakken!
    En volgens mijn dochter staat het mij ook niet hahahahaha (eerlijk zijn ze he, die kinderen 😛 ) maar dat is waarschijnlijk omdat ik nooit hakken draag en het dus gewoon wennen is voor het oog.
    Ik krijg er ook mega rugpijn van (en echt binnen 5 minuten !!) maar misschien moet ik eens een paar kleinere hakken proberen en het zo opbouwen.. als ik ooit hakken vind waar ik met mijn maatje 37 (heel breed!) in pas 😛

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

