gelukkig zijn

Deze Kangoeroe ziet er zo schattig uit.

Gelukkig zijn. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik heb een manier ontdekt hoe ik gelukkiger in het leven sta dan eerst. (En blijer in het leven, fijner enz enz enz.) Het is best makkelijk gezegd wat ik heb gedaan , maar ja makkelijker gezegd dan gedaan. Zoals er ook wel eens word verteld/gezegd.

Ik zorg ervoor dat ik mij minder zorgen maak om de dingen die minder belangrijk zijn. Ook probeer ik minder jaloers en onzeker te zijn. Dit is allemaal heel makkelijk gezegd, maar dit ook werkelijk doen was toch nog best wel moeilijk.

Ik merkte dat ik mij heel veel zorgen maakte om van alles en nog wat wat achteraf allemaal niet interessant was. En ik ben gaan nadenken hoe ik mijzelf in het leven wil hebben zien staan.

Hoe wil ik in het leven staan. Dat is de vraag die ik mij mijzelf stelde.

Het antwoord op deze vraag is nog best wel moeilijk, maar ik denk dat ik weet hoe ik in het leven wil staan. Ik wil denk dat ik wel een beetje weet hoe ik in het leven wil staan en op dit moment probeer ik deze gedachte/wens ook waar te maken. Ik zeg nu van alles en nog wat, maar ik moet gewoon zeggen hoe ik in het leven wil staan.

Ik wil graag gelukkig in het leven staan en altijd met een grote lach opstaan.

(Dit lukt natuurlijk niet altijd #Perioddays)

Ik probeer mij gewoon op de goede dingen te letten en als ik wil zeuren dan doe ik dat ook, want het lucht op. (Ik zeur echt altijd bij mijn moeder). Van mijn moeder moet ik daar tegen over ook zeggen wat ik die dag wel leuk vind, want op die manier sluit je de dag met een goed gevoel af.

  • ik luister altijd muziek. Als ik wakker wordt, als ik douche, als ik ga slapen
  • ik ben minder onzeker
  • ik ben minder aan het vooroordelen
  • bij iets slechts probeer ik ook altijd iets goeds te zien
  • ik ben meer aan het lachen
  • ik doe dingen die ik ook echt wil doen
  • ik probeer leuke dagjes uit met vriendinnen te maken

 

Dit zijn een aantal dingen die ik doe om gelukkiger te zijn. Het minder vooroordelen is ook iets waar ik heel blij mee ben. Iedereen is namelijk aan het vooroordelen en soms is het echt zo gemeen. Ik heb wel iemand uit mijn klas die zei dan tegen vriendinnen dat ze iemand anders echt een bitch vond of er nep uit vond zien. Dat ze dit denkt heb ik verder geen problemen mee, maar ze zegt het tegen andere mensen en ik heb met de andere meiden gepraat en het blijkt dus dat ze nog nooit een woord met elkaar hebben gesproken. Persoonlijk vind ik dat als je zo iets zegt dat je dan ook met ze gepraat moet hebben of ook met ze moet praten, want het klonk echt heel erg gemeen.

Ik moet er alleen voor zorgen dat als er gemene dingen worden gezegd dat ik dan ook mijn mond hou, want ik vertel soms nog wel iets te veel door. Het is dan niet mijn bedoeling, maar dan ben ik aan het praten en dan floept het er uit om zo te zeggen. Het is dan niet mijn bedoeling, maar dan gebeurd het helaas wel. Dan worden mensen weer boos op mij en dan voel ik mij schuldig. Maar ik moet dan ook gewoon gaan denken van ja jullie hebben nog nooit wat tegen ze gezegd, maar jullie/jij praat wel zo vreselijk gemeen over hun dat vind ik zo dus echt niet kunnen.

 

Hoe wil jij in het leven staan? En wat vind jij van vooroordelen?
3 thoughts on “gelukkig zijn

    • Dat is heel fascinerend om te horen. Je wil namelijk positief zijn, maar wel realistisch. Persoonlijk weet ik dat dat soms heel moeilijk is, maar het is geweldig om te lezen at je met een positieve vibe in het leven wil staan. Je moet interdaad wel realistisch blijven, omdat jij jezelf niet wil voorliegen. Eerlijkheid is belangrijk, maar eerlijkheid naar jezelf is het aller belangrijkste. ;-D Ik vind het heel gaaf hoe jij in het leven wil staan.

      Like

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

