9292

Iedereen kent de 9292 app denk ik wel. Het is gewoon de app om te zien hoe laat je bus, trein, tram, boot, metro weggaat. vandaag wil ik het over deze app hebben, want meestal kijk ik wel goed op de app voor wijzigingen, maar het ging vannacht gewoon bijna fout!!

9292 is dus de app voor het openbaar vervoer, maar wat ik vannacht mee maakte. (Okay ik zeg wel vannacht, maar het was rond een uurtje of 12 dus 00:00) Ik was bij de film geweest (Inverno, maar dat is extra informatie). Thuis had ik nog gekeken voor mijn bus, omdat ik wist dat de film pas heel laat was keek ik naar de laatste bussen die ik kon nemen en deze waren om 10 over 12 (00:10) en 20 over 12 (00:20). In de pauze van mijn film keek ik weer op 9292 zodat ik wist dat er geen wijzigingen zouden zijn met de tijden en raad eens????

20 over 12 (00:20) stond er niet eens meer bij…. dus mijn laatste bus ging om 10 over 12 (00:10) richting huis. Op dit moment zat ik al een beetje bij de film van ik moet mijn bus halen, want anders kom ik gewoon niet meer thuis. Dit weekend heb ik al zoveel slaap gehad (not) dus ik moest wel echt naar huis toe.

Nadat de film was afgelopen ben ik snel naar buiten gegaan en toen ben ik gaan rennen naar mijn bus. (btw ik ren eigenlijk alleen als het echt nodig is, want ik word er zo snel moe van. ja ik weet het ik moet wat aan mijn conditie gaan doen.)

Ik dus bezig met rennen hoor ik ineens een stem zeggen Wil je een lift? Ik mij om draaien en ik zie daar een dame, meisje,vrouw, juffrouw  (Ze was boven de 20 ik weet dus niet precies hoe ik het moet zeggen.) en ik zie een jongen, man, jongeman. Ze waren allebei op de fiets en ze zagen mij rennen. Ze zeiden snel wil je een lift? En daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. (op dat moment had ik nog 8 minuten om mijn bus te halen.) Ze vroegen waar ik heen moest en daar brachten ze me heen. Ook vroegen ze waarom ik zo aan het rennen was en hier antwoordde ik op dat ik mijn bus moest halen, want het was de laatste bus die ik kon nemen naar huis. Voor deze 2 was het wel een beetje om, maar dat vonden ze niet erg zeiden ze.

Op dit moment ben ik deze 2 echt zo erg dankbaar, want als ik hun niet was tegen gekomen zou ik echt denken van OMG NEEEE HOE MOET IK THUIS KOMEN. (okay stiekem zou ik dan naar mijn werk lopen en waren of er iemand is die uit de buurt komt)

Maar mijn tip is dus kijk regelmatig op 9292 als je met het openbaar vervoer moet, want je weet nooit wat er kan gaan veranderen. Je vult het begin en het eind station in op internet of op de app. Je vult een tijd in en dan klik je op plan mijn reis. Als je op meer reis opties klikt dan kan je de bus, tram, metro, veerboot, trein weghalen en dan kies je alleen voor de gene waar je ook echt mee reist. Ik kan namelijk een bus en een trein nemen, maar ik neem altijd de bus. Hierom zet ik de trein uit om zo te zeggen. Op deze manier heb ik geen last van de tijden van de trein en ik zie alle tijden van mijn bus (sen).

 

Hoe ga jij met 9292 om?

3 thoughts on “9292

  1. Herkenbare momenten. Ik reis voornamelijk met de trein, en gebruik dan meestal gewoon de NS app, omdat die ook meteen de wijzigingen aangeeft en dat gaat inderdaad bij 9292 nogal eens fout. Verder reis ik in Rotterdam weleens met de metro, tram of bus en dan gebruik ik wel de app. Gewoon om te kijken welke bus ik moet hebben, maar heb het ook al een paar keer fout gehad door de app.. ja het werkt niet altijd even goed inderdaad.

    Liked by 1 persoon

  2. Zo herkenbaar dit, ik gebruik zelf altijd de NS app voor mijn trein, alhoewel ik moet zeggen dat ik ‘m nu niet heel veel meer gebruik aangezien ik inmiddels precies weet welke trein wanneer rijdt. Alleen soms rijdt ie dan opeens niet -_-

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

