Mijn grote droom

Mijn grote droom. Iets waar ikzelf nogal vaak naar omkijk, want wat is mijn droom, wat vind ik leuk om te doen? Wat echt een mega grote droom van mij is weet ik niet, omdat ik echt in het nu aan het leven ben. Ik zit op school (Ja ik vind de opleiding die ik nu nog steeds doe echt mega leuk) en ik werk. Soms denk ik van misschien moet ik ook maar weer gaan sporten, want dan krijg ik weer wat meer beweging, maar helaas kan ik daar op dit moment geen plek voor vinden. 😦 Dat maakt eigenlijk ook niet uit, want ik heb het al druk genoeg en als ik er nog iets bij zou doen dan zou ik het echt niet meer vol houden met mijzelf. haha.

Als jongere (Jeugd hoe je het ook maar wil noemen) heb je natuurlijk meerdere dromen over later. Vandaag wil ik een aantal van deze dromen met jullie delen. Sommige mensen noemen het een bucketlist, want ze willen het gedaan hebben voordat ze dood gaan, maar ik denk van ja dit kan een soort bucketlist zijn, maar het hoeft niet, want ik hoef het niet perse gedaan te hebben voordat ik vertrek. (Jeetje voordat ik vertrek klinkt wel heel erg dramatisch nu ik mij zo bedenk). Maar okay ik zal even verder gaan met waar ik was gebleven. Mijn grote dromen. deze dromen kunnen natuurlijk altijd veranderen, maar nu ik mij zo bedenk ik denk dat ik van mijn grote dromen ook mijn werkelijkheid wil maken. (Ja nu gaat het op een bucketlist lijken i know).

Ik ben namelijk weer helemaal van gedachten veranderd ik wil niet meer wisselen van opleiding. (3 hoeraatjes voor mij ) En ik ben er ook heel zeker van dat ik de opleiding wil afmaken. Op dit moment is dus een grote droom van mij dat ik de opleiding afmaak en daarna  (Heel misschien) nog een vervolg opleiding ga doen van ander half jaar voor stewardess. Ik weet niet of ik werkelijk in deze branche (Sector of wat dan ook) wil werken, maar ik weet wel dat ik plezier heb in wat ik nu doe en daarom wil ik er zeker mee doorgaan.

Ik zeg het al een beetje, want school vind ik niet zo erg als de meeste mensen, want ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren. Op dit moment wil ik dus mijn MBO 4 niveau toerisme afmaken. (Deze opleiding duurt 3 jaar) en daarna wil ik nog een MBO 4 opleiding doen voor anderhalf jaar voor stewardess. Dit kan op de school waar ik nu zit, maar ik kan ook gaan naar een school waar je het nog makkelijker kan leren. (Zoals op Schiphol of vlakbij Schiphol). Als ik dit zou doen dan zit ik 4,5 jaar op school. en dan ben ik 21 als ik klaar ben. (Ik was 16,5 toen ik begon op het MBO). Wat ik hierna zou willen doen ik heb echt geen idee. persoonlijk denk ik aan werken, maar het kan ook zijn dt ik er nog een hbo opleiding aan vast maak. (Hier ben ik niet zeker van). School is niet altijd leuk en Dara ben ik mij van bewust, maar het gedeelte dat ik kan leren vind ik leuk. (omg nerd alert).

Als ik iets wil leren moet ik op avontuur gaan denk ik, want dat vind ik wel heel interessant en informatief. (omg werkelijk waar nerd alert i guess) Als ik mijn mbo studie(s) heb afgerond wil ik heel graag nog meer leren daar ben ik al wel zeker van, omdat ik gewoon niet weet of ik werken in de toeristische branche altijd leuk zal blijven vinden. Hierom denk ik eraan om nadat ik mijn diploma(s) heb te gaan reizen om meer over mijzelf te leren kennen. Wie ben ik en wat wil ik gaan doen of wie wil ik worden/wie wil ik zijn. Je bent natuurlijk al iemand, maar mensen kijken anders naar je dan dat jij doet. Als jij niet weet hoe je over jezelf denkt/hoe je naar jezelf kijkt is het soms best interessant om even het oude vertrouwde achter je te laten en op avontuur te gaan om jezelf te leren kennen. Dit wil ik zeker gaan doen om mijzelf te leren kennen. Ik leer mijzelf ook beter kennen nu ik gewoon op school zit, want ik verander net als ieder ander. Ik kijk nu al op een hele andere manier naar mijzelf dan 4 jaar geleden toen ik net op de middelare school begon. Ik verander net als iedereen, maar ik weet nog niet wie ik precies wil zijn. De persoon van wie ik wil zijn kan ik zelf maken en hier wil ik dan ook graag de tijd voor nemen, want je weet nooit in 1 dag wie je bent en wat je wilt. (Sommige mensen weten dit wel denken ze, maar dan wisselen ze vaak van gedachten dus dan weet je het als nog niet).

Ook mijn blog helpt mij met het bedenken van wie ik ben. Zonder mijn blog zou ik echt nog niet zo zijn zoals ik nu ben, want ik ben met wild vreemden gaan afspreken en nu zijn het mijn vriendinnen. Ik geef mijn mening over van alles en zet het op internet. Op sommige momenten voel ik mij net een open boek en dat vind ik niet eens erg. Het is fijn om te zien hoe ik mijzelf leer kennen en hoe ik verander. Ook daar wil ik graag mijn blog voor gaan gebruiken. Ik wil mijzelf laten zien en ik moet niet zo onzeker zijn zoals ik de afgelopen tijd eigenlijk altijd ben geweest. (zo nu zitten we ook alweer over de 900 woorden heen, maar we gaan nog even door).

Met deze Quote ben ik het eigenlijk wel een beetje eens, want de wereld voelt inderdaad net als een boek alsof je hele leven als voor je is gepland of je leven is een boek waar je steeds meer pagina’s aan kan toevoegen. Als je reist kan je de pagina’s van het boek van de wereld (Dus over jezelf) ook echt doen. Reis je niet dan lees je alleen de pagina’s van het boek van de wereld (Over jezelf). Dat gevoel heb ik soms wel. Mijn hele leven is al uitgestippeld, maar wat ik ook doe dat blijft ook zo. Als ik een onverwachte beslissing maak heb ik soms het vermoeden dat ik die beslissing altijd al zou maken alleen wist ik nooit wanneer ik deze beslissen echt zou doen.

De persoon wie ik nu ben daar ben ik heel erg blij mee, want ik durf al meer mijn uiting te geven en ik durf al vaker te zeggen at ik precies belangrijk vind.

Iedere droom van een mens is verschillend. Er zijn heel veel mensen die denken dat ze na school met een liefde gewoon huisje, boompje, beetje gaan worden. samen met je lief een huisje vinden, samenwonen, verloofd raken, trouwen, kinderen krijgen enz enz enz. Best wel standaard dingen als ik eerlijk ben. Ik denk net als veel mensen iets anders dan deze standaard dingen, want ik wil graag mijzelf leren kennen en hierdoor allemaal dingen gaan doen waarvan ik ga denken, vind ik dit nou echt leuk of doe ik dit om te leren kennen wie ik nou werkelijk ben. (Ja er is een best groot verschil tussen deze dingen.)

nu heb ik al een aantal dingen verteld, maar deze gaan vooral over school en reizen. Na deze dromen heb ik er natuurlijk wel meer, maar ik weet niet goed hoe ik deze moet gaan vertellen. Ik zal zeker mijn best doen om deze te vertellen, want ik vind dat jullie mogen weten dat er precies in mijn hoofd om gaat. (Stiekem weet ikzelf niet eens precies wat er in mijn hoofd omgaat, maar ik zal mijn best gaan doen.)

Ik zal beginnen bij het begin. Mijn naam is Jessica en ik ben een meisje uit het jaar 2000 met een bril. Deze bril heeft grote glazen en heeft een zwarte buitenkant en een witte binnenkant. Voordat ik deze bril had had ik een best wel kleine rode bril met meesleurende glazen. (Hier ben ik niet zo’n hele grote fan van btw). Nu ik een nieuwe bril  heb (Deze bril heb ik sinds de zomervakantie van 2016) voel ik mijzelf al wel weer een stuk beter, want mijn bril valt of en ik vind hem mooi. Zelf vind ik dat mijn bril spreekt. Heel veel mensen die een bril moeten kiezen voor lenzen en dat kan ik aan de ene kant ook wel begrijpen, want je wil eigenlijk niet dat er veel gaat veranderen aan het uiterlijk dat je hebt. Zelf vind ik het dragen van een bril niet erg, want het vormt mijn gezicht om zo te zeggen. Mijn bril is best wel opvallend en hier ben ik trots op. Mijn sterkte is niet zo heel erg, en dat heeft voor mij ook een voordeel, want als ik stewardess wil worden mogen mijn ogen niet slechter zijn dan -5 of +5. (Dit is een aantal van de sterke van de bril). Een bril dragen is niet altijd fijn, want het gaat soms nogal lastig met make-up en alles. (Gelukkig draag ik niet echt make-up.)

Nu ik 16 ben zijn mijn dromen alweer heel anders dan toen ik een jaar of 12 was. Zeg maar middelbare school leeftijd. Ik wilde van alles worden en van alles zijn terwijl ik soms ook wist dat hoe hard ik mijn best ook zou doen het mij niet zou lukken. (Ik wilde namelijk eerst altijd Havo doen, maar ik heb best wel veel moeite gehad met vmbo. Nu ben ik blij dat ik gewoon vmbo heb gehaald met een prachtige cijferlijst.) Als ik havo zou gaan doen dan zou ik echt geen leven meer over houden denk ik.

Ik spaar model vliegtuigjes en op dit moment ben ik de trotse eigenaresse van de Amalia (KLM DC-3) en de KLM Boeing 777-300ER. (Weet je het half oranje en half blauwe vliegtuig van KLM?? Dit vliegtuig heb ik op schaal en ik ben er zo blij mee) Als je het vliegtuig niet kent dan heb ik hier nog een afbeelding van het vliegtuig.

Op dit moment ben ik aan het sparen voor de Corendon B737-800 (omg ik zie dat dit model vliegtuig in de aanbieding is van 17 euro voor 9,95 Ja dit vliegtuig moet ik binnenkort even gaan halen) en ik ben aan het sparen voor de TUI B767-300.

Persoonlijk vind ik de British Airways Boeing 747-400 “United Kingdom”, de ArkeFly Boeing 737-800, de Arke Boeing 787-8 Dreamliner en de United States B747-200 “Air Force One” ook echt prachtig en hierom hoop ik dat ik deze vliegtuigen ook aan mijn verzameling toe zou mogen voegen op een dag.

Op dit moment ben ik ook aan het kijken voor mijn bus, want ik moet vandaag ook weer gewoon naar school.

Maar even verder naar mijn dromen,want ik heb er natuurlijk wel meer. Op dit moment zit ik dus op school en hier wil ik ook blijven. Na mijn school wil ik graag gaan reizen om te ontdekken wie ik ben en ik wil meer vliegtuigjes gaan sparen. Ook heb ik nog een beetje over mijzelf verteld en dan ga ik nu verder met het laatste.

Ik wil heel graag met de meiden waar ik nu vriendinnen mee ben ook vriendinnen blijven. Ik zie ze niet altijd en dat vind ik best wel jammer, maar dat maakt de momenten dat ik ze wel weer zie heel erg bijzonder. Deze meiden zijn ook hele belangrijk voor mij, want ze zijn er altijd voor me. Als ik krijg 1 van deze meiden kwijt te raken dan zou het mijn hart breken als ik eerlijk ben. Ik zou er echt alles aan doen om ervoor te zorgen dat ik vriendinnen blijf met deze paar meiden die heel erg bijzonder voor mij zijn. Het zou namelijk vreselijk jammer zijn dat als ze van vriendinnen naar kennissen naar totale vreemden worden, want ze zijn speciaal en belangrijk voor mij.

 

 

Heb jij ook een droom die je graag zou willen vervullen? ongeacht wat andere mensen ervan zeggen?

2 thoughts on “Mijn grote droom

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

