wat betekend muziek voor mij #1

Zelf ben ik een grote fan van muziek en eigenlijk luister ik het altijd. (behalve tijdens de les als het niet mag) maar verder luister ik altijd muziek. Ook nu ik bezig ben met schrijven heb ik mijn oortjes in en nu luister ik naar de Autumn playlist op Spotify, want ik wil wel een beetje in de herfst stemming komen. Straks als het december is ga ik gelijk met kerstliedjes beginnen, omdat december een maand is met feesten en dan wil ik natuurlijk wel snel in de kerststemming komen. :-p

Terwijl ik dit aan het typen ben ben ik ook een beetje aan het dansen op de muziek, want meestal als er muziek is ga ik ook bewegen. (misschien heeft dat te maken met mijn kleine dans ervaring) voor zover ik weet is muziek altijd al belangrijk voor mij geweest en daarom is dit iets wat ik zeker niet wil gaan opgeven. Van muziek luisteren word ik rustig en blij. Als ik boos ben of geïrriteerd dan neem ik meestal een momentje voor mijzelf met eten en met muziek.

Ik neem eten, omdat ik eigenlijk altijd honger heb en van muziek kan ik weer rustig worden. meestal ben ik niet zo’n fan van de afspeellijsten, maar ik heb geleerd dat ik gewoon moet luisteren naar de nummers, want misschien vind ik het begin niet leuk, maar verder in het nummer wel dus ik moet gewoon blijven luisteren.

De enige keer dat muziek niet helpt is als ik in paniek ben, want dan moet ik gewoon een knuffel hebben om weer rustig te worden.

Om beter te zeggen muziek maakt mij weer rustig. Met muziek kan ik beter gaan na denken en dan gaat het ook weer een stuk beter met mij.

 

 

Wat betekend muziek voor jou?

3 thoughts on “wat betekend muziek voor mij #1

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

