Ik loop vast met alles

cropped-20151003_111532.jpg

Kiezen…. het is één van de moeilijkste dingen die je moet doen. Kiezen is net als twijfelen heel erg vervelend en op dit moment twijfel ik over wat ik aan het doen ben. Stewardess worden is een grote droom van mij, maar ik weet niet of ik het moet doen met de opleiding die ik nu doe. Als ik stop met mijn opleiding moet ik voor iets anders kiezen, maar ik weet niet wat. Ik vind het namelijk heel moeilijk om te beslissen wat ik dan wel leuk vind.

Het is niet dat ik mijn opleiding niet leuk vind. In tegen deel ik ben een grote fan, maar ik heb het vermoeden dat ik heel erg op mijn tenen moet lopen met mijn opleiding op dit moment. Dit is niet leuk en ook best wel zwaar. Ik zit pas in de 4de week van mijn opleiding dus wisselen is geen groot probleem, maar het probleem is waar naar toe?

in keuzes maken ben ik altijd al heel moeilijk geweest en dat ik op dit moment niet helemaal fit ben helpt ook niet echt. Met mijn opleiding nu stress ik hem best wel veel, omdat het moet lukken en ik wil het ook, maar het is zwaar. Of ik ga wisselen weet ik niet, want ik vind de opleiding wel leuk. Ik vind hem alleen heel erg lastig waardoor ik bang ben dat ik hem niet vol ga houden.

Het kan dus ook zijn dat ik wel een goede keuze heb gemaakt, maar dat ik er nog in moet komen met alles. Helaas is dit heel moeilijk en je kan beter nu wisselen dan dat je bij de kerstvakantie zegt dat je wil stoppen.

Morgen ga ik er ook weer met mijn ouders over praten en van mijn slb’er (dit is een soort mentor) moet ik even gaan kijken naar opleidingen die ik interessant vind. Hier kan hij namelijk informatie over winnen en misschien kan dit mij helpen bij mijn keuze. Maandag ga ik weer met hem praten over de opleidingen en hierna ga ik ook kijken blijf ik of ga ik toch wisselen.

 

Heb jij bij je opleiding ook getwijfeld?

11 thoughts on “Ik loop vast met alles

  1. Ik heb zelf totaal geen twijfels over mijn opleiding, maar ik snap dat je die hebt
    het is ook niet makkelijk iets te kiezen voor de rest van je leven
    je kan eventueel zelfs het eerste jaar nog afmaken en daarna een beslissing nemen, ook niks mis mee!

    Liked by 1 persoon

    • Het is heel fijn dat je geen twijfels hebt. Dat is alleen maar mooi. Kiezen heb ik altijd al moeilijk gevonden en hierdoor ben ik ook bang dat ik snel iets kies wat ik snel niet meer leuk ga vinden. Ik denk idd dat het het beste is om het jaar af te maken, want ik weet toch niet wat ik anders wil en thuis zitten is ook niks voor mij.

      Like

  2. ik heb enorm getwijfeld! ik heb daarom via school een beroepskeuze test gemaakt( duurde 2 maanden) hieruit kwamen mijn plus en min punten!) als je deze opleiding die je nu doet, echt heel graag wilt doen, dan vind je de wilskracht en doorzettingsvermogen om door te gaan! zoniet, gelijk stoppen! het is anders zonde van tijd en geld.
    vaak moet je ook dingen uitproberen om erachter te komen. je kan ook misschien wat meeloopdagen regelen bij opleidingen die je leuk lijken?
    Succes !!

    Liked by 1 persoon

    • Dankjewel voor de tip. Op dit moment ben ik ook wel aan het kijken naar andere opleidingen, maar ik weet ook niet wat ik dan wel leuk vind. Ik ga zeker nog even kijken naar meeloopdagen. Als ik het echt niet weet, maar ik weet wel dat ik wil stoppen ga ik denk ik het jaar proberen af te maken, maar ik ga wel kijken naar opendagen enz.

      Liked by 1 persoon

      • Ik zou dan gelijk stoppen ( krijg je misschien nog geld terug) na een jaar niet meer. Veel op internet rondstruinen.. en ben je liefst aan het werk in een teamverband of juist zelfstandig? Kantoorbaan of altijd onderweg? Succes!

        Liked by 1 persoon

      • Ik ben nog 16 en hierom ben ik nog steeds leerplichtig. Hierom kan ik ook niet zomaar stoppen en een half jaar thuis blijven. Dit heeft consequenties voor duo. (Duo zorgt voor mijn studiefinanciering als ik 18 word. En duo zorgt ook voor mijn OV )

        Like

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

