Ik ben niet beter, maar ik sta wel hoger

Vandaag was niet echt de beste dag uit mijn leven zeg maar gerust echt niet. ik was weer op school (of course, want ik moet gewoon 5 dagen in de week). Op dit moment heb ik elke woensdag en vrijdag thema dag en dat betekend dat we iets gaan doen dat echt met inleven te maken heeft. We hebben 4 personages gekregen en hier moeten wij ons proberen in te leven. Vandaag moesten wij voor een ‘Anneke’ (een vrouw op leeftijd met een hondje en een man ze werkt als secretaresse en haar kinderen zijn het huis al uit) een vakantie bedenken en dit ging bij mijn groepje met E, I en J niet helemaal goed……..

Op het eerste gezicht is mijn groepje best wel leuk, maar ik zit in een groepje van 4 meiden waar ik niet helemaal bij pas waarom? Ik heb geen idee.

Het overleggen over de opdracht deden ze vooral met zijn drieën (ik moest dus gewoon luisteren.) Als er iets werd gevraagd en ik gaf antwoord was het niet interessant, maar wanneer iemand anders precies hetzelfde zegt is het weer wel interessant. Met de opdracht heb ik niet veel kunnen doen, want ze lieten mij niet veel doen. Als er werd gezegd Jessica doe jij dit effe? Dan zeg ik okay, maar ja 2 seconden later word er gezegd van laat maar het is al gedaan. Zo kan ik natuurlijk niet laten zien dat ik het wel kan, want ze laten mij niks doen als ik eerlijk ben ik voel mij buitengesloten.

Als er iets mis gaat is het gelijk mijn schuld, want ja ik heb toch niet zo veel gedaan bij de opdracht. Tijdens de opdracht was het ook zo van de telefoon is belangrijker dan dit. Misschien klinkt het heel nerdy van mij, maar ik vond de opdracht wel belangrijk ik zit hier namelijk, omdat ik deze opleiding wil volgen. Als je het mij vraagt ik denk dat deze 3 bij deze opleiding zitten, omdat ze naar school toe moeten en niet, omdat ze er willen zijn. Voor mij verpesten deze meiden mijn opleiding en dat vind ik heel jammer, want ik had/heb er heel erg veel zin in.

Ik voel mij absoluut niet beter dan deze meiden, maar ik heb wel het vermoeden dat ik meer wil doen voor school, want ik vind het belangrijk. Vandaag moesten we in categorie 2 op school komen dat betekend casual chic. Toen ik mijn groepje zag dacht ik echt van OMG WAT HEBBEN JULLIE AAN…………. de jurkjes die ze aan hadden kwamen net onder hun billen en als ze moesten bukken om iets te pakken zag je welke onderbroek ze aan hadden. naar mijn zeggen was dit niet casual chic en ze kunnen ook heel erg zeuren over ons pak dat we hebben. Ja ik vind dat pak echt niet mooi echt vreselijk, Jeetje ik zou nooit een sjaaltje om doen het zit echt verschrikkelijk. (ik doe de opleiding voor stewardess en raad eens? Als stewardess moet je meestal een sjaaltje om en een net pak aan 😉 )

Om alles een beetje samen te vatten deze dag samenwerken met deze meiden was vreselijk, maar ik wil niet dat ze de opleiding voor mij gaan verpesten daarom wil ik er boven blijven staan. Ik ben niet beter, maar ik laat jullie mijn opleiding niet voor mij verpesten met jullie irritante gedrag. 😉

 

Hoe vinden jullie dat ik moet reageren? ik heb er namelijk niks van gezegd, want ik ben best bang dat ik een grote mond terug krijg. Moet ik er toch iets van zeggen tegen hun of moet ik naar mijn leidinggevende gaan? (Dit is een 4de jaars die aan het trainen is om leiding te geven.)

10 thoughts on “Ik ben niet beter, maar ik sta wel hoger

  1. Wat een vervelende situatie! Maar zo gaat het helaas soms wel met groepjes, waarschijnlijk is het zoals je zegt dat ze naar school moeten of ze vinden het gewoon niet belangrijk genoeg. Het is jammer dat jij daardoor minder goed mee kan komen. Ik zou proberen het aan te kaarten, maar de kans bestaat omdat ze je toch al een beetje buiten sluiten, dat ze je niet serieus nemen. In dat geval zou ik zeker met de begeleider gaan praten. Niet op een boze of beschuldigende manier, maar leg vooral uit dat jij zo niet kan laten zien wat je kan en daardoor ook niet kan groeien. Ik denk dat er dan zeker iets mogelijk is. En anders laat je in elk geval daardoor weten dat jij wel heel gemotiveerd bent voor de opleiding. Succes!

    Liked by 2 people

      • Dat heb ik ook gezegd, want het is al mijn tweede en deze wil ik wel afronden, dus doe nu ook anders op stage dan 2 jaar geleden, om maar een goede beoordeling te krijgen. Dus niet teveel mijn eigen mening geven, want dat stond ze toen niet aan. Maar toen ik dat zei, hadden die meiden zoiets van: ja, dus?

        Liked by 1 persoon

  2. vervelende situatie zeg! helaas heb ik hier zelf ook al een aantal keren ervaring meegehad. Ik weet ook nog goed wat ik in zulke situaties moet doen, ik denk ook persoonlijk dat tegen hun praten en je mening vertellen tegen hun weinig tot geen zin heeft en het misschien wel erger zal worden. Ik zou het wel even tegen je leraar/coach/mentor vertellen. Zodat hij/zij het een beetje in de gaten kan houden en misschien eventueel iets voor je kan betekenen

    Liked by 1 persoon

    • Ik heb een leidinggevende dat is een 4de jaars. Hier moet ik eerst heen gaan voordat ik. Naar een leraar ga, maar ik denk ook zo van ik wil liever niet gezien worden als iemand die heel snel naar iemand toe gaat als ik niet mijn zin krijg ofz. 😅😅 Maar ik denk wel dat je gelijk hebt.

      Like

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

