nog maar 1 week

Het is alweer bijna voorbij. De zomervakantie………… Na 3 maanden vakantie voelt het toch fijn om straks weer iets te mogen doen, maar ik ben ook heel blij met mijn werk wat ik nu doe. deze week zal ik nog een aantal keer te zien zijn bij de mc Donalds en daarna hoop ik er nog zo nu en dan te werken in mijn weekend als ik mijn schoolrooster weet.

Op dit moment zit ik dus in de laatste week van de vakantie en toch kan ik het mij nog niet helemaal bedenken, want wow net 3 maanden geen school gehad en dan moet ik straks weer en ook naar een nieuwe school als ik eerlijk ben ik heb echt geen idee wat er allemaal gaat gebeuren in de eerste week van school.

Op dit moment weet ik alleen dat ik 29 augustus naar school toe moet, maar helaas ben ik het papier kwijt met de tijd hoe laat ik er moet zijn. (oeps) het papier ligt nog wel thuis (denk ik) het hing eerst op de koelkast, maar daar hangt het nu niet meer dus ik zal nog even goed gaan zoeken, want ik wil natuurlijk niet veel te vroeg of veel te laten zijn op mijn eerste schooldag.

Maar hoe moet je je eigenlijk gedragen op je nieuwe school? en waar moet je allemaal voor zorgen?

Gelukkig heb ik hier een aantal tips voor, want naar een nieuwe school gaan is niet altijd makkelijk. (dat had ik toen ik 4 jaar geleden naar de middelbare school ging.) Als ik eerlijk ben de tijd lijkt echt heel snel te gaan, want ik kan mij nog 1 van de eerste dagen van school herinneren dat ik bij mijn oude klas zat, want ik vond nieuwe contacten maken zo moeilijk helaas kan dat straks op het MBO niet, want ik ben de enige van mijn klas die naar deze opleiding gaat en als ik eerlijk ben ik wil ook best wel graag nieuwe mensen leren kennen. Hihi, maar nu weer terug naar wat ik was voordat ik begon over dat het allemaal zo snel gaat.

  • wees jezelf

Dit is misschien wel een hele makkelijke tips, maar het zal toch lastiger zijn dan je denkt, want veel mensen hebben het idee dat ze moeten veranderen om ergens bij te horen, maar dat hoeft helemaal niet, want als je moet veranderen om vrienden te krijgen dan kan je het toch ook niet echt vrienden noemen? ze weten dan namelijk niet hoe je echt bent.

  • Kom om een redelijke tijd op school de eerste dagen

Je wil natuurlijk niet veel te vroeg komen, want dan kan je soms heel lang alleen zijn, maar het is ook niet handig om laat te komen, want dan moet je je soms haasten en dat is ook niet fijn. Als je weet hoe laat je op school moet zijn kom dan ongeveer 10-15 minuten van te voren dit moet namelijk een redelijke tijd zijn om op school te komen en dan hoef je eigenlijk nooit helemaal alleen te zijn.

  • Neem voldoende spullen mee

Voor je nieuwe school weet je nog niet altijd wat je allemaal mee moet nemen. (neem zeker niet al je boeken mee, want dat is onnodig zwaar) Als je echt niet weet wat je moet doen de eerste dag zorg dan voor een schriftje/kladblokje en pennen/potloden, want dan kan je sowieso iets opschrijven als er iets word gezegd waarvan je kan denken hé dit moet ik even onthouden. Zelf neem ik voor mijn eerste dag alleen een schrift en een etui mee, wat ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb. Beter gezegd ik weet nog helemaal niks, want mijn klas moet ik nog weten en ik moet mijn rooster nog krijgen. (iemand die ik ken weet al dat ze 5 dagen per week van half 9 tot half 5 naar school moet en ik weet echt nog helemaal niks.) (okay een agenda meenemen kan ook handig zijn)

  • Probeer op je eerste dag nieuwe contacten te maken

Hoe later je begint met contacten maken hoe moeilijker het soms word, want mensen gaan elkaar leren kennen en op de eerste dag kan je elkaar makkelijker leren kennen, want dan kennen de meeste mensen elkaar namelijk niet.

 

Verder moet je gewoon jezelf blijven en dan gaat het allemaal goed komen, want als je jezelf bent ben je toch het leukste. 😉

3 thoughts on “nog maar 1 week

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

