tips tegen vet haar

Heel veel mensen hebben er last van en de een nog meer dan de ander vet haar. Je kan er niet omheen en het is heel erg vervelend. Zelf zit ik ermee dat mijn haar snel vet word en daarom ben ik het hele internet gaan afspeuren naar tips tegen vet haar. Ik heb een aantal tips gevonden die wel heel handig leken en daarom deel ik vandaag deze tips met jullie.

  • Hoe meer shampoo je gebruikt hoe vettiger je haar gaat worden.

Als ik eerlijk ben dit klinkt wel een beetje logisch, want je gebruikt dan heel erg veel shampoo terwijl je het ook kan beperken tot een klein beetje dat precies genoeg is voor je haar. Als ik eerlijk ben ik gebruik ook veel shampoo, maar nu ik heb gelezen dat dat mijn haar vettiger kan maken zal ik mijn shampoo gebruik zeker gaan verminderen kwa de hoeveelheid.

  • Conditioner afschaffen

Zelf zou ik dit echt niet kunnen en daarom ga ik dit ook niet doen, maar de conditioner maakt ook je haren vetter. Als je net zoals ik niet zonder de conditioner kan gebruik de conditioner dan alleen voor de haar punten, want als je op je hoofdhuid veel conditioner smeert zal de hoofdhuid meer talg aanmaken waardoor je haar vet word.

  • Koud water over je hoofdhuid na het douchen.

Zelf doe ik dit al een tijdje en dit komt doordat je meestal warm doucht gaan je haarzakjes en talgklieren meer openstaan en als je dan op het laatst koud water over je hoofdhuid laat gaan zorgt dit ervoor dat de haarzakjes weer dichter bij elkaar gaan staan net als je talgklieren.

  • Blijf van je haar af

Als je veel aan je haar zit zal je haar vet worden. Daarom kom zo weinig mogelijk aan je haar en borstel het ook maar 1 of 2x per dag. Als je veel aan je haar zit zou je het vaker vast kunnen dragen.

 

 

 

Dit waren een aantal tips die ik had gevonden. Heb jij ook last van vettig haar? en hoe ga je daarmee om?

6 thoughts on “tips tegen vet haar

  1. Zelf heb ik haar tot aan men poep en eigenlijk doe ik alles van je tips behalve het koude water en ik moet eerlijk zijn men haar word ook niet snel vettig ik kan er makkelijk 2 dagen tussen laten voor ik men haar terug moet wassen x dus dames zeker doen !

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

