Platte buik + tips en oefeningen


Een platte buik niet iedereen is er gezegend mee. Het is ook niet nood zakelijk dat we hem hebben, maar we zeggen er geen nee tegen. Voor de zomer zijn deze tips al een beetje laat, maar voor een mooie buik moet je niet alleen gaan in de zomer, maar altijd. Hopelijk vinden jullie deze tips handig.
Bron

Plank-dip
Klaar? Ga in plankhouding staan, op je tenen en ellebogen. Span je lichaam volledig aan. Zorg ervoor dat je lichaam parallel met de vloer is, volledig recht dus.
Gaan! Laat je kont naar beneden zakken en til hem vervolgens weer op zodat je weer terug in plankpositie komt. Laat in totaal je kont 25 keer zakken en omhoog komen.

De schaar
Klaar? Ga op je rug liggen, leg je armen naast je zij of onder je billen en gooi beide benen in de lucht. Je benen moeten volledig gestrekt zijn en je tenen moet je flexen. Je lichaam ligt nu eigenlijk in een hoek van 90 graden.
Gaan! Beweeg je benen in een schaarbeweging. Rechterbeen voor het linkerbeen, linkerbeen voor het rechterbeen, heen en weer. Let op, je benen zijn de enige lichaamsdelen die bewegen, de rest van je lichaam blijft stil liggen. Span je buikspieren aan.


Wat je wel moet eten (als je echt alles precies wil doen):
– Naturel yoghurt (dus zonder vruchtengelei) of Griekse yoghurt. De probiotische bacterien in de meeste soorten yoghurt helpen je verteringssysteem gezond te houden. Dit vertaalt zich in minder last van winderigheid, een opgeblazen gevoel en opstoppingen en dat zorgt er weer voor dat je buikje plat blijft.
Broccoli, spruitjes, asperges, pepers en andere groenten die vitamine A,C en K in zich hebben, evenals beta-caroteen, calcium, magnesium en vezels zorgen voor een platte, en dus geen opgezette buik.
– Vergeet het witte brood en witte rijst, volkorenbrood, linzen en bruin brood zijn de koolhydraten die je nodig hebt voor een platte buik.
Onderzoek wijst uit dat een dieet hoog onverzadigde vetten zoals olijfolie ons kan helpen buikvet aan te pakken, zelfs zonder het aantal calorien dat we tot ons nemen te veranderen.
– Een Japans onderzoek heeft uitgevonden dat de substantie die azijn haar zure smaak geeft en sterke geur, tegen vet vecht. Uit het onderzoek bleek dat mensen met overgewicht die een a twee eetlepels appelazijn op dagelijkse basis voor twaalf weken tot zich namen, een lager lichaamsgewicht, BMI en minder buikvet hadden dan de mensen die geen azijn in hun dagelijkse dieet hadden opgenomen.
Wat je niet moet eten.

Wat je niet moet eten (als je heel braaf wil zijn)
– Frisdranken zijn funest voor een platte buik. Door de bubbels komt er lucht in je buik, dit zorgt voor een gezwollen en opgeblazen buik. Groene thee zorgt er juist voor dat je buik plat wordt (en is tegelijkertijd een stuk beter voor je tanden), betere keuze dus.
– Simpele koolhydraten, zoals in wit bloem, witte rijst en pasta worden snel verteerd. Dit zorgt door pieken in zowel insuline level en je bloedsuikerspiegel. Het verhoogde level van insuline in je lichaam zorgt voor verhoogde vetopname rond je buik.
Suikervrije kauwgum is dus echt een no go voor een platte buik, het zorgt ervoor dat je lucht slikt, waardoor de buik opzwelt. Daarbij zorgt het voor nare luchtjes uit je achterwerk en au, au, au als je echt te veel eet kan je buik er ook behoorlijk zeer van gaan doen.
– Weet je waarom je je extra opgeblazen voelt na het eten van sushi met sojasaus? Wij hebben het er al eens over gehad, maar hoge concentraties zout (wat dus aanwezig is in de meeste soorten sojasaus) zorgt voor vocht vasthouden. Als je vocht vasthoud zie je dit meestal als eerste aan je buik, die ziet er opgezet en opgezwollen uit. Aangeraden wordt om minder dan 2000 miligram sodium (zout) per dag te eten.

  
 

Om makkelijk te zeggen wil je een platte buik dan moet je er iets voor over hebben.

 

Verder wil ik zeggen dat je gewoon trots moet zijn op wie je bent met je lichaam, want elk lichaam is echt prachtig. ❤

Advertenties

5 thoughts on “Platte buik + tips en oefeningen

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s