mijn eerste rijles.

Afgelopen dinsdag was het zover ik had mijn eerste rijles. πŸš— ☺ Op dit moment ben ik 16.5 en dan mag je ook beginnen en als ik heel eerlijk ben het rijden was echt geweldig.

Mijn eerste rijles had ik op een ochtend, want ik moest om half 12 weer bij mijn werk zijn als ik het mij goed kan herinneren. Het was best vreemd om een keer achter het stuur te zitten, want normaal gesproken mocht dat nooit. Afgelopen dinsdag heb ik dus mijn eerste les gehad en daarom ga ik binnenkort ook beginnen met mijn theorie, want als je de theorie weet kan het rijden je ook beter afgaan, want je weet waar je wel en niet mag rijden en je weet hoe hard je mag rijden. Mijn rijinstructeur had een leuke weg gekozen om mij te laten rijden, want ik moest naar het CBR rijden daar zou ik namelijk worden opgehaald. 

Ik begin te snappen waarom automobilisten en fietsers niet echt vrienden zijn, want ook ik ben wel een aantal keer geschrokken van een fietser die plots de weg op ging of een fietser die plots overstak. Gelukkig hielp mijn rijinstructeur mij goed als ik het niet helemaal snapte of als ik een klein beetje in paniek was, omdat ik van iets schrok. 

Van de rijles die ik heb gehad heb ik al veel geleerd zoals schakelen, sturen, gasgeven en remmen. Ik heb echt al wat geleerd en hierdoor weet ik ook zeker dat ik door wil gaan met rijden. 🚘 πŸš— 🚲 Ik kan niet wachten tot mijn volgende les. 
Hoe was jou eerste rijles? 

13 thoughts on “mijn eerste rijles.

  1. Super leuk! Ik ben (volgens mij) begin januari begonnen met rijles en ben nu 17 en een half. Het gaat heel goed, maar afrijden mag nog niet.. Mijn eerste rijles vond ik best een beetje eng, omdat ik op een gegeven moment over een dijk moest rijden waar je eigenlijk maar met één auto op de weg past. Gelukkig is alles gewoon goed gekomen :’) Xxx

    Liked by 1 persoon

  2. Ik was 18 toen ik begon met lessen (21 jaar geleden, toen mocht je nog niet eerder beginnen met lessen πŸ˜‚πŸ˜‚) en ik weet nog dat ik het heel lastig vond dat je zoveel dingen tegelijk moest doen!! Dacht dat mij dat nooit zou lukken hahahaha maar na 4 maanden had ik mijn rijbewijs al in the pocket πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

