Blijf sporten #LikeAGirl

Overal waar ik kijk zie ik de #LikeAGirl wel staan. Deze hashtag is gemaakt voor de reclame van always. In de puberteit stoppen namelijk heel veel meiden met sporten (ik ook en ik kan op dit moment niks anders meer vinden.) Heel veel jonge meiden stoppen met sporten vanwege het zelfvertrouwen dat daalt. Er zijn een aantal redenen waarom je toch zou moeten blijven sporten en dit heeft niet iets te maken met dat je er goed uit blijft zien. Vooral tijdens je menstruatie moet je goed blijven sporten voor een nog betere doorloop en hierdoor is er een mogelijkheid dat je minder last krijgt van je menstruatie.

Natuurlijk spelen er ook andere dingen mee dat je stopt met sporten zoals dat er word geroepen *je rent als een meisje* *je gooit als een meisje* enz…… maar daar moet jij je niks van aantrekken, want je bent namelijk een meisje en wij meiden kunnen soms een stuk stoerder zijn dan jongens.

Maar waarom stoppen meiden met sporten? Dit kan heel erg veel redenen hebben die ik zeker niet weet, maar ik weet wel een aantal redenen waarom je juist wel zou moeten blijven sporten.

Je krijgt meer zelfvertrouwen.

Vooral in de pubertijd krijgt je zelfvertrouwen een enorme boost of je zelfvertrouwen gaat er op achteruit.  Er is een onderzoek geweest en dat onderzoek heeft uitgewezen dat als je sport dat je dan meer zelfverzekerd bent. Als je onzeker bent zal je dus echt moeten sporten om meer zelfvertrouwen te krijgen. Het is heel goed om lekker in je vel te zitten en je moet echt geen mensen over je heen laten lopen. Bij sporten kan je een beetje rust creëren waardoor je je weer beter gaat concentreren op belangrijke dingen en op dingen die je leuk vind.

 Sporten vermindert menstruatiepijn

Op de bank met een kruik kan onwijs fijn zijn, maar probeer eens lekker te sporten! Vaak als je eenmaal in beweging bent gaat het al een stuk beter met je pijntjes en als er een bepaalde stof vrijkomt bent je helemaal niet meer te stoppen en moet je ook zeker door blijven gaan. Heb je toch heel erg last van je menstruatie tijdens het sporten? Dan moet je dat gewoon aangeven, want daar hoef je je echt niet voor te schamen dit heeft iedere vrouw wel een keer.

 Sporten vergroot een aantal positieve eigenschappen

Met sporten leer je dat je beter voor jezelf op kunt komen dus wil je iets niet dan zeg je dat ook gewoon, want je moet niks tegen je zin gaan doen. Tijdens het sporten leer je ook dat je lief voor je lichaam moet zijn en dat je het goed moet verzorgen, want een gezond lichaam is toch heel erg fijn?

Sporten is goed voor je sociale contacten

Vooral als je een teamsport gaat doen leer je heel veel nieuwe mensen kennen. Als je alleen gaat sporten dan kan je ook nieuwe mensen leren kennen en daardoor word je weer een stuk socialer. Niemand is perfect en heel veel mensen doen nog wel aan een sport en sport verbind mensen met elkaar.

 

 

 

5 thoughts on “Blijf sporten #LikeAGirl

  1. Ik zie de reclame ook heel vaak voorbij komen op tv. Ik vind het echt een toffe reclame. Zelf ben ik altijd blijven sporten omdat ik mijn figuur wilde behouden, sociale contacten kon leggen en omdat ik het leuk vond!

    Liked by 1 persoon

  2. Hm, ik ben altijd blijven sporten, maar tijdens mijn menstruatie vind ik dat echt moeilijk. Ik kom dan heel snel duizelig en voel mij er veel slechter door eigenlijk :p

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

