Treinreizen in Groningen

Gisteren ben ik met de trein vanaf mijn woonplaats naar Groningen gegaan en vanaf Groningen heb ik echt zo’n leuke treinreis gehad. Toen ik in Groningen stond moest ik mij gaan bedenken ga ik met de trein richting het zuiden of blijf ik in het mooie Groningen? ik koos voor het tweede en bleef in Groningen hier heb ik een Arriva trein richting Delfzijl gepakt en het was zo leuk ik kwam langs allemaal plaatsen waarvan ik dacht is dat echt een plaats naam??

wp-image-1019181665jpg.jpg wp-image-1114858509jpg.jpg wp-image-1432551819jpg.jpg wp-image-1984870622jpg.jpg wp-image-812009490jpg.jpg wp-image-1620974379jpg.jpg

Met de trein ging ik vanaf Groningen naar Delfzijl en weer terug. Helaas heb ik niet alle plaatsen waar ik langs ging op de foto kunnen zetten, omdat de foto niet mooi was en toen ik hem overnieuw wilde maken ging te trein alweer verder rijden.

wp-image-256196998jpg.jpg

ja ik zag zo’n leuke trein bij het station. De linkerhelft was met de Duitse vlag betekend en de rechterhelft die ik helaas niet of de foto heb kunnen zetten was met de Nederlandse helft betekent.

wp-image-685125110jpg.jpg

En waar brengt de volgende treinreis mij naartoe? De volgende treinreis brengt mij naar Roodeschool en daarna weer terug naar Groningen.

Best wel mooi uitzicht vanuit de trein.

 

En toen ik 10 minuten in Roodeschool stond viel mijn telefoon uit. Het uitzicht vanuit de trein was echt prachtig en ik heb ook heel gezellig gepraat met de hele aardige conducteur. Het was nogal vreemd een meisje die van treinreizen houd (normaal is dat niet zo heel erg vreemd, maar ik ging echt naar de uithoeken van Groningen). Ik heb heel gezellig met deze aardige meneer mogen praten en ik mocht zelfs bij de voorkant van de trein kijken. (de voorkant van de trein is de plek waar de machinist zit. Daahm de machinist heeft echt een prachtig uitzicht.) Dankzij deze treinreis ben ik echt nog meer verliefd geworden op het treinreizen.

 

voor het treinreizen gebruik ik een Jongerentoer of een voordeel dagkaart die kan je bij de Kruidvat/blokker/AH meestal halen. Dankzij deze dagkaarten is het treinreizen een stuk goedkoper. Op dit moment het dit stukje echt een verkooppraatje, maar dat bedoel ik echt niet zelf heb ik voor het treinreizen een Jongerentoer gekocht, want ik ging ook bij Nikki slapen en vanaf Friesland helemaal ergens anders heen is best duur. Ik had heel toevallig nog een kaartje over en dit was 1 van de laatste dagen dat ik kon reizen. (mijn kaartje is geldig tot 7 augustus, maar ik heb bijna geen tijd, omdat ik ook werk.)

 

 

Binnenkort komt er een nieuwe pagina op mijn blog met alle treinstations van Nederland. Als er een streep door het station staat betekend het dat ik daar ben geweest. Van alle stations waar ik kom ga ik een foto maken en alle foto’s komen in een slideshow bovenaan de pagina te staan.

7 thoughts on “Treinreizen in Groningen

  1. Ik ben zelf ook helemaal weg van treinreizen en nieuwe plekken ontdekken in eigen land. Ik had ook een jongerentour en ben naar rotterdam, eindhoven, den haag, en vlissingen en dordrecht geweest. Het is erg leuk om verschillende stations te zien en nieuwe plekken en mensen te ontdekken. Ik schrijf er ook over op mijn blog

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

