Redenen om een baantje te nemen als jongere.

Waarom zou ik een baantje nemen? Het is toch veel fijner om gewoon lekker thuis te zitten? Ik heb helemaal geen zin in werken dan moet je iets doen. Deze gedachte had ik ook toen ik nog geen baantje had, maar nu ik een baantje heb ben ik echt mega blij. Er zijn genoeg redenen om wel of niet een baantje te nemen, maar sommige redenen zijn realistischer dan andere redenen.

Vandaag gaat mijn post over, waarom je juist wel een baantje moet zoeken. Ik werk nu ongeveer een week bij de MC Donalds en ik ben echt mega blij met mijn baantje. Als ik eerlijk ben ik sprong bijna een gat in de lucht dat ik op sollicitatie mocht komen en ik sprong werkelijk een gat in de lucht toen ik hoorde dat ik was aangenomen.

Waarom zou je wel een baantje moeten nemen??

  • Je leert nieuwe mensen kennen.
  • Je krijgt nieuwe vaardigheden.
  • Het staat goed op je CV.
  • Je krijgt werk ervaring.
  • Je krijgt loon en daardoor kan je makkelijker dingen aanschaffen.
  • Je kan nieuwe vrienden krijgen.
  • Je kan met het verdiende geld makkelijker spullen voor school aanschaffen. (daar denk je niet altijd aan, maar om soms wat extra’s te hebben kan je makkelijker school spullen en of uitjes betalen.)

Als ik eerlijk ben dit vind ik toch best wel handige redenen om een (bij)baantje te nemen als jongere. Er zijn natuurlijk ook tips om makkelijker aangenomen te worden.

  • Kom op tijd als je een sollicitatie hebt. (het liefst een paar minuten van te voren)
  • Maak je sollicitatie goed uit gebreid. (okay als je nog nooit hebt gewerkt kan het niet altijd uitgebreid, maar de manier hoe je solliciteert maakt ook uit of je wel of niet word aangenomen.)

Natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die een baantje hebben vanwege het geld dat ze krijgen en als ik eerlijk ben kan ik dat best goed begrijpen, maar geloof mij als je het alleen voor het geld doet hou je het niet altijd heel erg lang vol.

Je kan natuurlijk solliciteren, omdat jij je verveelt en niet thuis wil zitten in de vakantie/weekend/na school en dat is een hele goede reden om te solliciteren je wil iets doen. Mensen die vooral een baan hebben voor het geld en de baan ook niet leuk vinden zullen de baan moeilijker vol kunnen houden dan iemand die enthousiast is over de baan, want ben je enthousiast dan wil je er ook veel voor doen. Als je als enthousiasteling word aangenomen ben je natuurlijk mega trots dat je een baantje hebt, maar doe je het voor het geld dan ben je ook enthousiast, want je gaat geld verdienen, maar toch kan het dan een stuk zwaarder worden dan voor iemand die enthousiast is over de baan.

 

 

Heb/had jij ook een bijbaantje als jongere/student?

4 thoughts on “Redenen om een baantje te nemen als jongere.

  1. Ik heb op het moment ook een baantje, en hoewel ik het in het begin vooral voor het geld doe vind ik het nu erg fijn, ik werk al een aantal weken en verveel me minder, nieuwe en toffe mensen leren kennen en ook gewoon het bezig zijn

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb ook al bijna een jaar een bijbaantje bij de AH, ben er nog steeds erg blij mee! Als ik werk is het maar 2/3 uurtjes maar je verdient gewoon lekker. Het fijnste vind ik dat het geld van mij is, dat ik het zelf heb verdiend en dat ik niet afhankelijk ben van iemand!:)

    Liked by 1 persoon

    • Daar moet ik je ook een punt geven je hebt er zelf voor gewerkt om het geld te verdienen. Zelf werk ik op dit moment iets meer dan 20 uur per week en dat is best zwaar, maar doordat mijn collega’s leuk zijn hou ik het wel vol.

      Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

