Growing up like a Girl!!

Jongens en meisjes, Dames en heren…..

Op dit moment zitten wij in de 21ste eeuw in het jaar 2016…… Op dit moment worden er tussen de verschillende geslachten nog steeds heel erg veel dingen beweerd. Als meisje word je overal voor gewaarschuwd en een jongen die mag bijna alles. Het is niet eerlijk, maar dat is helaas het leven. Op sommige momenten vind ik de kloof van het verschil tussen de jongens en meiden heel groot kwa doen en laten en wat er van je word verwacht.

(in deze post moet je de stukken onder het dik gedrukt meestal met een sarcastische stem lezen, want ik meen het natuurlijk niet echt.)

Als meisje word er heel veel van je verwacht dat je goed je best doet op school een goede opleiding neemt en dat je gaat trouwen en huismoeder wordt. Ja het is nog steeds zo heb ik het gevoel de ‘man’ zorgt voor het geld en de vrouw zorgt voor de kinderen. Ook in je tiener jaren (daar zit ik op dit moment in) wordt er veel van je verwacht en er word voor je gedacht van wat wel goed is en wat niet.

Als meisje ben je een slet als je het met 5 jongens hebt gedaan en als jongen ben je stoer als je het met 5 meisjes hebt gedaan. Dit wil ik heel eerlijk zeggen ik vind het niet normaal hoe dat word gezegd, want je moet blij zijn met jezelf en andere mensen moeten niks van je gaan verwachten.  Deze kloof van het  verschil tussen de jongens en meiden mag wat mij betreft kleiner, want iedereen wil natuurlijk eerlijk worden behandeld. Ik vind dat als je als vrouw dezelfde baan hebt als een man dat je dan hetzelfde betaald mag krijgen, want in het algemeen doe je gewoon hetzelfde werk. Het is zo dat de mannen over het algemeen meet betaald krijgen dan vrouwen als ze in dezelfde sector zitten en als ze hetzelfde werk doen. Op dit moment wil ik even terug gaan naar de tiener jaren waar ook veel van je word verwacht en hoe groot de verschillen eigenlijk zijn. okay wat ik in deze post verder laat zien zijn de #GrowingUpLikeAGirl tags.

#GrowingUpAGirl “i can see your bra strap”  

  school: we can see your bra strap me: oh no we don’t want people to find out I actually have breasts

omg wat erg want nee niemand mag weten dat ik een meisje ben… (de 2de hoort er ook bij die is even extra.)

#GrowingUpAGirl Never being allowed to do anything your brother got to do.

En waarom mag ik niet hetzelfde doen als mijn broer? Dit komt, omdat ik een meisje ben en die zijn zwakker/moeten meer beschermt worden………

#GrowingUpAGirl being called a hoe for having guy friends

Zo’n bullshit eigenlijk waarom word er gezegd dat meiden geen jongens vrienden kunnen hebben gewoon vrienden en niks extra’s.

#GrowingUpAGirl Getting asked if your on your period when you catch an attitude.

Misschien heb ik soms gewoon even zin om een bitch te zijn, maar nee als ik dat weer ben dan moet dat weer aan mijn periode liggen, want daar worden meisjes altijd een bitch van.

If I had a dollar for every time someone called me ugly I’d be rich asf #GrowingUpAGirl

Als het tegen mij was gezegd dank on ik denk ik wel een mooie auto kopen en misschien zelfs een huis. Het is niet alleen gemeen om een meisje lelijk te noemen het kan ook echt psychologische schade aanbrengen, want een meisje vergeet niet veel dingen en vooral de lelijke en gemene dingen onthoud je.

*wears makeup*

” you look so pretty without makeup you don’t need it”

*doesn’t wear makeup*

“are you okay? You look sick”

#growingUpAGirl

Excuus me?? Ehm ik draag hier geen make-up voor jou maar voor mijzelf…. En als je vraagt of ik mij wel goed voel als ik geen make-up op heb dan kan ik net zo goed terug antwoorden met dat je mij zonder make-up ook heel mooi vond dus wat is het nou precies?? (ikzelf draag eigenlijk nooit echt make-up)

#GrowingUpAGirl taking a run and being cat-called at by a man who is old enough to be my father

Want natuurlijk is het normal dat iemand je bijvoorbeeld na roept als man die gewoon je vader had kunnen zijn ja heel erg normal..

“stop cussing, it’s unladylike #growingupagirl

Dus jij gaat mij vertellen hoe ik moet zijn als een dame?? Ga jij je dan ook gedragen als een gentleman? Nee?? Dat dacht ik al. Als wij als vrouwen moeten veranderen in een echte dame, want de samenleving wil dat dan komt dat echt niet goed en word niemand gelukkig.

#GrowingUpAGirl “Oh… You really want to do that? That isn’t very feminine, go play with dolls instead.”

Als ik met een auto wil spelen laat mij dat dan doen ga mij niet vertellen wat ik moet doen om een meisje te zijn, want ik word geboren als een meisje dus laat mij maar gewoon zijn wie ik wil zijn.

#GrowingUpAGirl “You’ll never bee a good pilot. That’s a man’s job. Stay at home and have children.”

Please be quit. Als ik een piloot wil worden dan word ik een piloot ik ga niet iets niet doen wat ik leuk vind, omdat de samenleving vind dat ik het niet moet doen.

#GrowingUpAGirl “You’ll never be as good as your brothers!”

Weet je wat? Dan word ik toch gewoon beter? Of ik blijf minder goed, want ik hoef niet hetzelfde te zijn als mijn broer het is veel leuker om gewoon mijzelf te zijn.

Teacher: “Khori! That’s not LADYLIKE!”

Boy:*does same thing*

Teacher: *silence*

#GrowingUpAGirl

Hier kan ik mijzelf echt heel boos om maken, want jongens mogen het wel doen, maar meisjes niet? Dat is gewoon een vorm van discriminatie ik wil gewoon gelijk behandeld worden.

#GrowingUpAGirl “Boys don’t like it when…” – DID I ASK????

Do I need to say more?

 

Een tijdje geleden had ik iets gelezen over kleding bij meisjes op school. Sommige meiden hadden shorts en een croptop aan of een croptop met een gewone broek of shorts met een T-shirt. Sommige van deze meiden zijn naar huis toe gestuurd, omdat ze zich ‘te seksueel’ kleding. De leraren en jongens konden zich namelijk niet meer goed concentreren….. Omdat de jongens en mannen zelf leraren zich niet kunnen concentreren moeten de meiden, maar gaan veranderen aan wat ze mooi vinden. Als ze zich niet kunnen concentreren en steeds naar de meiden kijken dan moeten ze maar ergens anders heen kijken, want een meisje moet zich gewoon kunnen kleden zoals zij wil zonder dat er word gezegd dat ze zich seksueel kleed of als een hoer of als een slet. Meiden moeten zich maar gaan kleden zoals andere mensen (voornamelijk mannen) willen, want de eigen mening telt toch niet? Laat een meisje zijn zoals ze wil zijn en als ze hetzelfde wil doen als de jongens laat het dan. Jongens gedragen zich ook ongepast in de samenleving is mijn mening, want ik vind het niet normaal dat je zomaar aan een dame of meisje mag zitten als een jongen nee dat is gewoon niet goed het is beter gezegd gewoon slecht, want mannen mogen ‘alles’ om zo te zeggen en meisjes mogen niks. Zodra meiden zich beschaafd moeten kleding moeten jongens en mannen een cursus gaan doen over hoe je met respect met een dame of meisje om gaat.

 

Wat is jou mening?

14 thoughts on “Growing up like a Girl!!

    • Dankjewel en ja klopt hier is het al wel een stuk eerlijker verdeelt, maar het kan nog beter. Ook vind ik dat (voornamelijk) jongens niet mogen doen wat ze willen bij een meisje als zij dat niet wil. Jongens komen er toch nog makkelijker vanaf.

      Like

  1. Leuk geschreven. Er zijn al veel dingen beter dan vroeger, maar er zijn inderdaad nog enkele oneerlijke zaken waaraan ik me stoor.Meisjes krijgen inderdaad nog te vaak de stempel van ‘slet’ als ze meerdere jongens hebben gehad, of gewoon door hun kleren of make-up. Terwijl jongens daar bijna een pluim voor krijgen en het niemand wat kan schelen hoe zij erbij lopen.. Ahja, ik vrees dat het nog lang zal duren vooraleer dat zal veranderen.

    Liked by 1 persoon

      • Ik snap dat er op school en het werk bepaalde regels zijn, maar dan eerder omdat we ons moeten leren ‘deftig’ kleden voor later… Niet omdat we anders de jongens of leerkrachten te veel afleiden. Dat is meer hun probleem dan het onze :p

        Liked by 1 persoon

      • Dat van school en werk kan ik nog wel begrijpen. Ik heb namelijk voor mijn opleiding een uniform gekregen en kledingregels. Jongens en vooral leerkrachten moeten zich gewoon niet te veel laten afleiden.

        Liked by 1 persoon

      • Ik had geen uniform op school, maar wel strenge regels. Maar we moesten bijvoorbeeld verplicht onze schouders bedekken,terwijl jongens wel mouwloze shirts mochten dragen. Dat vond ik er wel over…

        Liked by 1 persoon

      • Ik ga straks de opleiding toerisme doen vandaar dat ik het wel logisch vind dat ik een uniform krijg. 😉 maar schouders bedekken of niet bedekken het is jammer dat ze daar een verschil in maken voor jongens en meiden.

        Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

