Wachten op de uitslag.

Morgen is de examenuitslag en dat weten jullie ook door mijn post van eerder. Ik bedacht mij net van waarom heb ik geen post gemaakt in de tijd dat je moet wachten op je uitslag? Daarom heb ik deze late post nog gemaakt met tips over wat je kan doen tijdens het wachten op je uitslag.
Bij iedere school is het verschillend sommige leerlingen van scholen worden gebeld met de uitslag en bij andere scholen (onder andere bij die van mij) komen er leraren langs om je de uitslag te vertellen. Ik moet een uur lang wachten op mijn uitslag, maar ik moet ook naar school komen en op school weet ik pas zeker of ik geslaagd ben. Hier komen van mij een aantal tips om het examenuitslag uur te overleven.

Je moet thuis blijven voor de uitslag, maar wat is er nou thuis te doen?

  • Ga lekker tekenen.

Met tekeningen zet je eigenlijk je dromen op papier. Laat je creativiteit de vrije loop en teken alles wat je maar kan bedenken.

  • Ga een spelletje spelen.

Je hebt echt zoveel spellen tegenwoordig. Natuurlijk kan je het houden op spelletjes op je telefoon/ipad/laptop, maar je kan ook lekker een bordspel doen of een kaart spel samen met iemand anders.

  • Ga een boek lezen of muziek luisteren.

Zet bij deze wel een wekkertje zodat als je ook weg moet dat je dan niet te laat weggaat doordat je helemaal in je boek of helemaal in je muziek zit.

  • Je kan als bloggen of filmpjes maken.

Soms kan je in een uurtje een klein filmpje maken als youtuber of je kan alvast beginnen met een blogpost als blogger.

  • Wees gezellig via app met andere.

Je kan natuurlijk ook gewoon gaan zitten appen met vrienden of in een groep, maar als mensen dan over de uitslag beginnen kan je daar alleen maar gespannen van worden.

  • Ga een netflixen.

Ga lekker een filmpje kijken of een aflevering van je favoriete serie zo ben je lekker aan het ontspannen en denk je niet echt aan de uitslag.

  • Kijk naar volgend jaar.

Je weet niet zeker of je bent geslaagd, maar je mag het altijd denken (dat doe ik ook) je kan alvast opzoek gaan naar spullen die je het jaar daarna nodig hebt. Als je dit hebt gedaan hoef je dat later namelijk niet meer te doen.

  • Schrijf een verhaal.

Het uur van de waarheid komt eraan, maar je moet jezelf niet laten stressen dan word je alleen maar bang. Ga een klein (of groot) verhaal schrijven of iets. (horror, triller, romantiek enz…..)

  • Zorg dat iedereen op de hoogte is.

Zorg ervoor dat als je gebeld word dat je dan je familie op de hoogte brengt dat ze absoluut niet in een bepaalde tijd mogen bellen, omdat jij een belangrijk telefoontje kan krijgen.

 

 

Dit waren mijn tips. Ik ga morgen gezellig samen met mam een film kijken totdat het tijd is dat ik naar school moet. (als ze niet zijn langsgekomen)

 

Iedereen die morgen de uitslag krijgt ik heb alle vertrouwen in jullie allemaal geloof in jezelf. ❤

4 thoughts on “Wachten op de uitslag.

  1. Wat een goede tips! Voor mij is mijn eindexamen alweer elf jaar geleden. Ik werd gebeld en wst aan het tijdstip waarop ik gebeld werd op ik gezakt of geslaagd was. Mijn achternaam begint nl. met een W en de gezakten werden eerst gebeld. Ervanuit gaande dat niet iedereen gezakt was, zou ik dus om iets over twaalf uur gebeld worden als ik gezakt was en om bijna één uur als ik geslaagd was. Ik was geslaagd, wat ik op zich wel verwachtte maar toch. Wij mochten trouwens niet sms’en (whatsapp bestond nog niet) over de uitslag, omdat de rector de eerste wilde zijn die het nieuws deelde. Bij mijn zus wist mijn vader het al eerder dan zijzelf, omdat mijn vader op onze school werkte en een leraar het verklapt had. (Het was bij haar veel spannender dan bij mij.) Hij heeft echter keurig zijn mond gehouden.

    Liked by 1 persoon

    • Wauw 11 jaar alweer. Geweldig dat je in 1x bent geslaagd. Wij zullen vast gaan appen, want mijn klas vind het ook wel leuk om de andere mensen uit de klas te laten stressen. Geweldig dat je vader bij de zus niks had gezegt.

      Like

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

