Hoe ben ik eigenlijk gestopt (ongeveer gestopt) met nagelbijten?

Een aantal van jullie zou het misschien weten, maar een heleboel mensen weten het ook niet. Ik ben/was echt een fulltime time nagelbijter mijn nagels zagen er ook echt heel erg lelijk uit en ik schaamde mij ervoor, maar hoe ben ik eigenlijk gestopt? En hoelang duurde het?

Ik zal bij het begin gaan beginnen. Ik zocht op internet tips van hoe ik kon stoppen met nagelbijten, maar doordat ik al deze tips zocht en alles begon te lezen werd mijn vertrouwen om te stoppen steeds lager, want ik dacht de hele tijd van het gaat mij niet lukken ik blijf voor altijd lelijke afgebeten nagels houden. Ik begon met de byte-x zoals heel veel mensen zouden beginnen deze troep van een redelijke €6,- die je overal kan halen bij de drogisterij. Als hardwerkende zal ik het maar noemen nagelbijter bijt je hier natuurlijk gewoon doorheen hoe bies het ook smaakt en als je je handen eenmaal hebt gewassen zit dit smerige spul ook niet meer op je handen. Na 2 van deze flesjes helemaal leeg te hebben gemaakt ben ik opnieuw gaan zoeken naar oplossingen, want ik was nog steeds niet gestopt. Een aantal weken geleden kwam ik op Raylex een anti nagelbijt spul van €18,50 die bij bijna alle drogisterijen te koop is. Deze prijs is redelijk duur, maar ik durfde de gok te wagen bij Raylex kan je ook de Raylex app downloaden. Deze app helpt je 18 dagen lang on te stoppen in deze 18 dagen heb ikzelf 2x gebeten, want dit spul blijft 24 uur lang op je handen zitten je haalt het er niet af met water en zeep nee het blijft echt zitten. De smaak van Raylex is ook niet zo heel erg fijn en dat is natuurlijk de bedoeling om te stoppen. Maar op een gegeven moment dacht ik van hey ik heb geen behoefte meer aan nagelbijten, na deze 18 dagen smeer ik Raylex nog steeds op mijn nagels voor het geval dat, want een stress periode komt er aan op dit moment en dan bijt ik meestal, op dit moment ben ik dus heel blij dat Raylex bij mij in iedergeval wel helpt. Het is een hele goede investering geweest. Op de site van Raylex stond dat 98% als ik het goed heb stopt na 7 dagen. Bij mij was het in 16 dagen ongeveer je doet alles op je eigen tempo. De Raylex smeer ik dus nog steeds op mijn vinger voor het geval dat, maar op dit moment kan ik zo goed als zeggen dat ik clean ben en mijn nagels zien er al een stuk mooier uit dan eerst ik ben zo blij.

image

zoals jullie op deze foto kunnen zien heb ik een klein wit randje en ik ben er zo vreselijk blij mee, omdat ik heb nagelgebeten moet ik mijn nagels wel goed verzorgen zodat ze weer sterk worden. Mijn nagels verzorg ik door er helemaal niks mee te doen okay ik was mijn handen met zeep en smeer er Raylex op, maar meer doe ik ook niet je kan natuurlijk nagel verharder gaan gebruiken, maar ik denk dat ik mijn lichaam het zelf laat oplossen dat is toch het beste?

Heb jij ook nagelgebeten? En hoe ben je ervan afgekomen?

11 thoughts on “Hoe ben ik eigenlijk gestopt (ongeveer gestopt) met nagelbijten?

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

