Laatste weekje ‘vakantie’

het is maandag nacht 03:40 en ik kan gewoon niet slapen door een vervelende mug. Jeetje ik zag de mug dus net en ik had hem geraakt met mijn borstel, maar helaas zat hij alleen een beetje onder mijn iPad. Het moment dat ik mijn iPad een klein beetje verschuif is de mug ook alweer weg.  Op dit moment wil ik dus graag de mug gaan vinden, maar ik dacht ook zo van tsja ik zie hem vanzelf wek weer.

Mijn laatste weekje ‘vakantie’ is alweer begonnen en mijn volgende vakantie is er ook alweer bijna echt zo vreemd om dat te zeggen. Waarom staat vakantie eigenlijk tussen twee van de hoge komma’s? Dit is omdat ik in mijn vakantie veel moet leren, want na mijn vakantie (die is maandag 9 mei afgelopen) begint één week lang examemtrainingen van maandag 9 mei tot vrijdag 13 mei. Op dinsdag 17 mei gaat het echte werk beginnen namelijk mijn examens het klinkt heel gek, maar ik heb er best wel zin in vooral in de weken na mijn examens. Op 26 mei heb ik mijn laatste examen en ongeveer 2 weken later 16 juni krijg ik de uitslag als er iemand langskomt ben ik gezakt of ik heb een herkansing, komt er niemand dan moet ik om half 4 op school zijn. Vanaf deze week wordt het dus goed leren voor de vakken Nederland, Engels, wiskunde, aardrijkskunde, scheikunde, natuurkunde en economie. Voor Nederlands moet ik de woordsoorten en zinsdelen goed weten dit vind ik vrij moeilijk, maar ik ga zeker goed leren. Voor Engels moet ik weten hoe ik een zin in de vervelende tijd maak en hoe ik een brief moet schrijven. Voor wiskunde moet ik de formules goed weten en kunnen toepassen. Aardrijkunde wat ben ik toch blij dat ik voor dit vak het boekje samengevat heb anders was ik er nooit uitgekomen wat ik nou allemaal moest weten. Dit geldt ook voor de vakken economie, natuurkunde en scheikunde zonder dat boekje was ik echt helemaal de weg kwijt geraakt. Op mijn school gebruiken wij namelijk geen boeken meer, maar iPads en via deze digitale dingen leren is soms best moeilijk, omdat je heel erg snel wordt afgeleid.

 

En hoe gaat het met jou?

16 thoughts on “Laatste weekje ‘vakantie’

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

