Ik heb mij gebrand🤕

Het kan iedereen overkomen. Een chefkok of een hobby kok in het begin gaat alles goed dan pak je de olie en zet die op het vuur ik alle blijheid van het koken dat zo leuk is vergeet je om het vuur laag te zetten. Met het hoge vuur nog op gooi je wat vlees in de pan dan komen de spetters olie……. Op je arm.

op dit moment heb ik nog wat rode vlekjes op mijn arm (eerste graads brandwond) verder gaat alles goed. Mijn arm heb ik toen de olie er op kwam gelijk onder het water gedaan LAUW water niet koud, want het koude water is een te groot temperatuur verschil waardoor het nog erger kan gaan branden. Ik liet het lauwe water vanaf bovenaf op de wond stromen. Niet gelijk op de wond, want ook dan kan het nog meer gaan branden vanwege de plotselinge temperatuur verschil.na 10 minuten onder het lauwe water ben ik verder gegaan met koken en daarna ben ik gaan eten na het eten heb ik op mijn kleine brandwondjes wat brandwonden zalf gesmeerd deze zalf ik nu aan het intrekken.ik lig dus lekker op bed en laat de zalf intrekken morgen ga ik kijken hoe het er verder uitziet.

Voor informatie hoe je brandwonden kan behandelen Google brandwonden behandelen er staan hele goede tips bij.

 

 

Ben jij wel eens verbrand? Voor mij is het de 3de keer dat ik me kan herinneren.

 

  1. De eerste keer was ik een jaar of  7 ik keek bij de oven voor de koekjes die ik aan het maken was ik stond op en toen stootte ik mij tegen het strijkijzer ik kreeg toen een klein driehoekje op mijn arm.
  2. Dit was met kamp ik had mij niet goed ingesmeerd en had een 1 a 2de graadsbrandwond op mijn neus gekregen tijdens kamp was het lekker weer
  3. Met olie tijdens het koken.
14 thoughts on “Ik heb mij gebrand🤕

  1. Dat doet echt pijn! Gelukkig gaat het ook weer over, wij hebben ook vaak last van verbrandingen tijdens het koken. Daarom snijden we nu alles eerst voor en tijdens het koken zetten we een filmpje aan en koken op ons gemak. Dat helpt bij ons, laat de eters maar even wachten hóór! 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Ik wist dat de olie kan spetteren en dat een vlees blok erin gooien niet handig was en toch deed ik het waarom? Geen idee, maar ik heb er van geleerd. Vanaf nu weer lekker met bak en braad gaan koken☺️

      Liked by 1 persoon

      • Ik had perongeluk iets te veel olie gedaan en op hoog vuur laten staan dat voel je met bak en braad heb ik nooit problemen gehad gelukkig spettert dat minder.

        Like

      • ja, je hebt gelijk meid! Wel voorzichtig zijn, dan geniet je ook meer van het koken en eten (je eet dan zonder pijn). Wij hadden ook veel last van dit veelvoorkomende probleem tijdens koken, maar bij ons was het voornamelijk bij het snel willen koken en dan niet opletten. Nu hebben wij afgesproken, dat we eerst alles voorbereiden en dan op een ontspannende manier gaan koken. Het helpt wel 🙂 Veel succes met het koken!

        Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

