Dingen waarvoor ik dankbaar ben | Gastblogger

Hooii allemaal,

Ik begin me steeds meer bewust te worden van waar ik eigenlijk allemaal dankbaar voor moet zijn. Ik heb een tijdje een boekje bijgehouden, waarin ik elke dag een aantal dingen opschreef waar ik dankbaar voor was die dag. In het begin was het lastig, ik wist niet zo goed wat ik nou op moest schrijven, maar na een tijdje kon ik zo de hele bladzijde vol schrijven. En toch ben ik ermee gestopt. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk te weinig tijd. Maar nu het de laatste tijd ook weer wat beter gaat op school, begin ik me meer dingen te realiseren waar ik dankbaar voor zou moeten zijn.
Trouwens, dit is mijn eerste post in het Engels! Ik heb besloten het toch maar eens uit te proberen, heel leuk!

Hey everyone,

This week I started to be aware of what I should be thankful for. I kept a little book for a while, in which I every day a few things wrote where I was thankful for. At the beginning, it was difficult, because I didn’t really know what I had to wrote down, but after a few weeks, I just see the whole page full of writing. But I stopped. Why? I don’t know, but I think I had too less time. But now it’s getting better on school, I started realizing of things I should be thankful for.
By the way, this is my first post in English! I’m really exciting, I hope it would be nice
πŸ™‚ .

Mijn hele familie leeft nog
OkΓ©, ik heb dan misschien niet een hele grote familie, maar iedereen leeft nog en ik vind dat je daar best dankbaar voor mag zijn.

All members of my family are still living
Okay, I haven’t a really big family, but everyone of my family still lives and I think you need to be thankful for it.

Ik woon in een welvarend land
Ik ben blij dat ik in een land als Nederland woon. Het is er dan misschien niet altijd even warm, maar het is wel een redelijk rijk land en ik heb dus ook de mogelijkheid om naar school te gaan (of eigenlijk is het meer een plicht).

I’m living in a prosperous country
I’m glad I’m living in a country like the Netherlands. It isn’t always really hot outside, but it is fairly rich and I have the possibility to go to school (well, it is maybe more a duty).

Ik ben een blogger
Het begon er allemaal mee dat ik me verveelde en ik iets zocht om te doen. Bloggen dus. Misschien past deze niet heel goed in het rijtje, maar ik ben er heel blij mee dat ik er ooit mee begonnen ben, dus heb ik deze er ook maar even bij gezet.

I’m a blogger
It all started I was bored and I was searching something to do. So, I was gonna blog. Maybe this one doesn’t really fit in this list, but I’m very happy I ever started with this, so this one is in the list!

Ik heb blond haar
Jaja mensen, ik ben een blondine! En ik ben er erg dankbaar voor, want in de toekomst gaat dit zeldzaam worden en dan loop ik nog rond met blond haar (als het goed is…).

I’m a blondine
Yes people, I’m a blondine. And I’m thankful for it, because in the future, this is gonna be rare and than I’m just walking around with my blond hair (if everything is going wel…).

Ik ben gezond
Ik loop dan misschien nog wat korter rond dan veel andere mensen, toch ben ik er dankbaar voor dat ik nog gezond ben. Mijn hart werkt prima (alle andere organen ook!), mijn benen en/of armen zijn nog nooit gebroken en ik voel me helemaal fit.

I’m healthy
I’m as old als much other people here on earth, I’m thankful for that I’m healthy. My heart is working well (all the other agencies as well!), my arms and/or legs have never broken and I’m feeling really healthy.

Dit was ‘m dan alweer, de blogpost waarin ik vertelde waarvoor ik dankbaar ben. Het was niet een hele lange lijst, want anders zou de post te lang worden (ik schrijf nu dus ook de helft in het Engels). Trouwens, wat vinden jullie ervan dat ik ook in het Engels schrijf?

This was the post, the post in which I told for what things I’m thankful. It wasn’t a really long list, because than the post would be too long (I’m writing half of the post in English). By the way, what do you guys think about writing in English?

Kisses, Maaike ❀

5 thoughts on “Dingen waarvoor ik dankbaar ben | Gastblogger

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

