The problem we call PMS😱

De vrouwelijke maandelijkse menstruatie. Het is niet het aller fijnste om over te praten of om het er überhaupt over te hebben, maar omdat ieder meisje het heeft is het lijkt mij geen probleem om hier een post over te schrijven. Ieder meisje heeft heb. (Op een aantal uitzonderingen na, maar dat kan om verschillende redenen zijn) In deze post heb ik ook een filmpje van Girlsworld problems met dingen die je niet wilt horen tijdens je menstruatie. Zelf vind ik het een heel grappig filmpje, maar om alleen een filmpje in een post te plaatsen? Dat vind ik niet zo’n leuk idee daarom schrijf ik er ook nog een gehele post omheen.

PMS (Het premenstrueel syndroom) ook wel menstruatie of ongesteldheid wordt het genoemd. Je zal van die dagen hebben waarvan je denkt OMFG IK GA DOOD ZOVEEL PIJN 😭😭 deze dagen heb ik in iedergeval wel meestal de eerste 2 of 3 dagen heb ik dit gevoel. Voor mijn menstruatie heb ik een hele handige app namelijk Pink Daily (voor Android) voor Apple is er een andere app namelijk cyclus kalender die is ook voor android. Mijn app vind ik heel handig, want ik kan neerzetten waneer het begint en als het is geeindigt geeft de app aan wanneer het mogelijk is voor mijn volgende keer. Ook kan ik mijn symptomen en moods neerzetten er staan ook nog heel veel andere handige dingen in. Maar ja wat moet je nou doen als je in je periode zit? Er zijn een heleboel dingen die je gewoon kan doen die zet ik even voor je op een rijtje.❤️ Ook staan tips on het rijtje en dingen die je misschien beter niet kan doen.

  1. Je kan gewoon gaan zwemmen. Een tampon in doen is dan we, het handigste en als je uit het water gaat gelijk naar de wc toe om alles om te wisselen.
  2. je kan gewoon gaan sporten en dat moet je ook zeker doen dat stimuleerde je lichaam om gewoon door te gaan en meestal voel je dan ook wat minder van je menstruatie.
  3. ook uitgaan kan gewoon ik zou verder geen witte kleding dragen, want als het fout gaat dan ziet niet iedereen dat.
  4. Heb je heek erg veel last van je menstruatie? Ga langs de dokter die hebben meestal wel een medicijn zelf zit nu ook aan de medicijnen voor mijn menstruatie, maar ze zijn soms nog niet sterk genoeg.
  5. heb je een belangrijke dag en wil je niet door lekker? Ga om de 4 uur naar de wc doe een tampon in en maand verband. Hou je niet van tampons? Dat is ook helemaal niet erg doe maand verband en trek een extra onderzoek aan. De extra onderbroek is heel handig dit heb ik ook gedaan toen ik een meeloopdag had en ik wilde echt niet doorlekken.
  6. heb je veel last van bloedverlies? Ga langs de dokter. Neem medicijnen niet onnodig, want het is natuurlijk niet goed om van alles onnodig in je lichaam te stoppen.
  7. gebruik warmte zoals een kruik. Heb je hevige pijn en ben je thuis? Maak een kruik klaar met een lekkere kop koffie of thee ga naar de bank of naar bed, neem een deken en laat je buik goed rusten de pijn zal niet wegtrekken, maar wek verminderen.
  8. je mag jezelf ook lekker verwennen met eten, maar ga miet overdrijven heb je zin in chips? Eet niet uit de zak, maar doe het in een bakje zodat je niet misselijk wordt van te veel eten.
  9. Neem niet te veel medicijnen ik heb gelezen bij een meisje dat die door vroeger te veel paracetamol heeft geslikt daar immuun voor is doe alles met mate ook je medicijnen. Neem er bijvoorbeeld 1 als je wakker word en 1 als je gaat slapen zodat je goed kan gaan slapen. Heb je er smiddags ook veel last van? Neem er dan ook 1, maar echt niet meer dan 3 op een dag en te veel dagen achter elkaar.
  10. Van je menstruatie kan je ook echt ziek worden ga dan ook even langs de dokter.
  11. Blijf ook goed en gezond eten anders kan je van sommige stoffen op den duur te korten krijgen en dat is ook niet fijn.
  12. lek je door op school? Ga naar een vriendin misschien heeft die een extra broekje mee of maandverband/tampon. Ben je erg door gelekt? Zorg dat je een andere broek te pakken kan krijgen. Zelf was ik een keer kei hard doorgelekt en nadat mijn vriendinnen mijn gymnastiek hadden gepakt was het bij mij snel gymbroek aan spullen in kluisje proppen, medicijnen nemen en weer doorgaan.
  13. Heb je het gevoel dat je bent doorgelekt tijdens de les. Mag je niet naar de wc? Zeg dan dat je een vrouwelijk probleem hebt dan mAg je meestal wel naar de wc.😉 Ieder meisje heeft het dus je hoeft je nergens voor te schamen.

 

hopelijk hebben jullie iets aan deze tips. Wil je ook nog even een klein beetje lachen? Kijk dit filmpje van Girlsworld problems het filmpje is heel handig en soms kan je er wel een beetje om lachen in iedere gebal ik kon soms best wel een beetje lachen.😉🙏❤️

 

14 thoughts on “The problem we call PMS😱

  1. Pingback: PMS – Jessica

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

