Hoe overleef ik mijn examens?

Je zal vast denken o dit is nog langer niet voor mij, maar het gaat sneller dan je denkt. Als de dag van gisteren kan ik mij nog herinneren hoe ik in mijn laatste jaar op school kwam. Dit jaar doe ik examen en ik wil jullie ook graag tips geven om je examen te kunnen overleven. Als je zelf ook nog tips hebt zet ze in de comments zodat iedereen gebruik kan maken van de tips.❤️💎

 Voor het examen:

  • begin optijd met leren, want voor het examen moet je een heleboel weten. Je kan ook de samengevat boeken kopen ze zijn heel handig en er staat alles in wat je moet weten voor een examen. Ze zijn te koop op marktplaats, maar ook op bol.com zelf heb ik die van mij bij bol.com gekocht (ofja mijn ouders hebben ze voor me gekocht, want ik vind uit een boek keren handiger dan vanaf een iPad).
  • Maak een planning. Je weet als goed is wanneer je een bepaald examen hebt. Schrijf het op in je agenda en maak een planning. Van dan heb ik mijn examen dus op deze momenten moet ik gaan leren.
  • Kijk hoe hoog je staat op je vakken en reken uit hoe hoog je cijfer ongeveer moet zijn om te kunnen slagen. Het is heel handig en verminderd de stres van ik moet minimaal een 8 hebben om te kunnen slagen, want dat is niet nodig.
  • Vraag om uitleg bij de vakken die je moeilijk vind.
  • Bij de talen? Oefenen totdat je erbij neervalt.
  • elke les die je kan gebruiken voor je vakken gebruik ze, want extra informatie is altijd handig.
  • Ga niet non-stop leren, want dat hou je niet vol en je blijft niet alles herinneren doe ook leuke dingen samen met vrienden.
  • Snap je iets niet en je kan je leraar niet bereiken? Ga naar een vriend of een vriendin met hetzelfde vak die je misschien kan helpen.

 

hier heb ik een aantal tips hopelijk hebben jullie er iets aan. Ze.f heb ik er in iedergeval wel iets aan.

11 thoughts on “Hoe overleef ik mijn examens?

  1. Goede tips! Een tip van mij: ga de dag voor je examen vroeg slapen in plaats van in de stres schieten en denk oh nee morgen examen en dan de hele nacht leren, dan is je concentratie heel laag en dat moet je niet hebben! Succes!!😘

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

