All I want to do is dance

Dansen een hele belangrijke bezigheid voor mij, waar ik helaas mee ben gestopt, ik zou zo graag terug willen naar een bepaald soort dansen, maar ik zou niet weten welke soort dat is het aller moeilijkste om te beslissen. Op dit moment mis ik het bezig zijn om muziek en als ik het alleen doe dan lukt het me meestal niet. Nee dansen wil ik met andere mensen doen als een sport, een belangrijke bezigheid zolang de groep maar leuk is.

van mijn 7de tot mijn 13de heb ik op ritmische gymnastiek gezeten. Dat is lenig dansen op muziek met soms attributen zoals een bal, lint, knotsen, een hoepel en of een touw. Je kan ook zonder deze materialen dansen, maar dan lat je meestal wat meer lenigheid zien. Op dit moment ben ik 16 dat betekend dat ik er al haast 3 jaar mee ben gestopt. Op sommige momenten denk ik van ik mis het echt heel erg, maar dan herinner ik mij weer, waarom ik ermee ben gestopt. Mijn aller eerste groep viel vrij snel uit elkaar doordat er veel ruzie was en op een gegeven moment gingen er twee meiden verhuizen. En toen was het vrij snel klaar, maar ik bleef ik ging dansen in een groep die ietsje jonger dan mij was, maar het voelde wel anders het liefst wilde ik gewoon in mijn oude vertrouwde groep zitten, maar dat kon helaas niet. Voor de wedstrijden zat ik bij een groep waar ik als oudste was en bij de demonstraties zat ik in een groep waar ik als jongste was die verschillen maken altijd heel erg veel uit. Helaas gad ik geen goede klik met de lerares van de demonstraties, maar als ik wedstrijden zou willen doen dan zou ik ook de demonstraties moeten doen dat is nu eenmaal de afspraak daar. Vanwege de geen goede klik en het altijd hebben van spierpijn ben ik ermee gestopt. Ik denk er nog altijd aan om terug te gaan, maar dat zal zwaar worden omdat ik helemaa, niet meer lenig ben en ook best wel stijf. Na mijn ritmische gymnastiek jaren ben ik gaan dansen. Stijldansen dat is met Latijns-Amerikaans en ballroom. Aan het begin was het wel leuk, maar iedereen kenden elkaar al. Op die manier leer je geen nieuwe mensen kennen en word de sport ook minder leuk. Na 2 jaar te hebben gestijldanst ben ik gestopt, omdat ik gewoon niet meer in die groep paste. Op dit moment mis ik het bewegen op muziek, maar naar sommige sporten wil ik ook echt niet terug vanwege mijn ervaringen. Dit jaar doe ik ook examen en daarna het mbo als ik slaag ik stress niet voor mijn examens, want dat is niet goed. Maar het dansen? Dat kan ik niet vergeten ik blijf er de hele tijd mee zitten, want ik wil dansen met andere mensen op muziek zolang het leuke mensen zijn, het is niet dat ik verplicht in een groep wil dansen, maar wel met andere mensen om me heen.

 

 

Dans jij ook?

17 thoughts on “All I want to do is dance

  1. Oh, ik herken dat gevoel. Ik heb ook gedanst tot mijn zeventiende, maar daarna voelde ik mij niet meer thuis in mijn dansschool. En na je 18e is het moeilijk om nog danslessen te volgen, ofwel is iedereen heel goed ofwel zit je tussen de mensen. Dit jaar vond ik eindelijk terug iets waar ik mij amuseer. ๐Ÿ™‚ ik hoop dat jij dat ook vind!

    Liked by 1 persoon

  2. Als ik al de eerste zin lees ”Dansen, een hele belangrijke bezigheid van mij” en in de rest van het artikel vertel je hoe erg je het mist. Ga alsjeblieft weer op dansen, zoek een nieuwe groep of een andere club, bij een andere leraar, want je wordt er zo blij van denk ik! En misschien ben je wel stijf geworden, maar bijna niemand begint perfect toch? Als je lenig wilt worden kun je elke dag rek en strek oefeningen doen, dat gaat langzamerhand helpen! Ik hoop ooit dat jij weer op dansen zit en anders dat je een andere bezigheid ontdekt waar je echt gelukkig van wordt!

    Liked by 1 persoon

    • Ik ben zeker weer opzoek naar een bepaald soort dansen, maar dat is weinig te vinden in mijn woonplaats voor mijn leeftijd. Ik kan ook in de stad, maar dan moeten mijn ouders me altijd brengen en die hebben ook weinig tijd, maar ik ga zeker weer opzoek.๐Ÿ˜˜

      Like

  3. Ik herken dit helemaal! Ik heb ook gedanst, maar ben gestopt vanwege de groep en de docent. Maar ik mis het wel… Als het รฉcht een passie is zal het hoe dan ook weer naarboven komen kruipen en goedkomen. Hopelijk vind je snel iets! ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Ik snap hoe belangrijk dansen kan zijn! Ik dans mijn hele leven al en zit zo’n 3 jaartjes op les en ik kan me er ook geen leven zonder mee voorstellen. Ik vind de groep waarin ik zit niet zo leuk, maar het dansen vind ik geweldig en het betekent dan ook echt heel veel voor mij. Ik danste 2 jaar alleen jazzballet (uurtje in de week les) en sinds dit dans/schooljaar is begonnen heb ik er modern bijgenomen. Ik geniet er zo erg van.
    Als je het echt mist en je wordt er zo blij van, dan zou ik (wat de meesten zeggen) zeker opzoek gaan naar een nieuwe dansschool oid. Ik wens je veel succes, want je verdient het om te dansen als je er zo gelukkig van wordtโค๏ธ

    Liked by 1 persoon

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

