Back to the 90s | Gastblogger

Hooii allemaal,

Ik heb vandaag alweer mijn tweede gastblog, wat ik zelf heel leuk vind. Ik heb sinds een tijdje en zwak voor kleding en accessoires uit de 90s, het leek me leuk om die verschillende soorten kleding die toen in waren (en nu helemaal weer terugkomen!) aan jullie te laten zien en ook een paar looks met die kleding erin.

Grunge
Een stijl die eigenlijk wel bij mij past: grunge. Het is een soort mix van stoer en streetstyle, en daarom vind ik het heel leuk. Denk hierbij aan Docter Martens, ruitjesbloesjes, mom jeans, ripped jeans, turtleneck dresses, rugzakken en oversized sweaters.

Pop
De pop was voor de 90s ook al in, maar nu kwam het nog even wat éxtra terug, en je ziet het overal in terug. Er worden veel leatherlooks, Disney t-shirts, band shirts, bomberjackets, All Stars en tuinbroeken gedragen.

70s revival
In de jaren 90 kwam er ook veel kleding uit de jaren 70 terug, dus dat moest ik natuurlijk ook even laten zien. Denk aan chokers (die zie je deze dagen erg veel!), LBD’s, crop tops, higwaisted broeken en rokjes, maxi dresses, plateauzolen, sokken tot aan je knieën en haltertops.

Make-up
En dan had je natuurlijk ook nog de make-up: nude oogchaduw en matte lipstick overdag, en ’s avonds of ’s nachts uitpakken met donkere kleuren, bijvoorbeeld smoky eyes en zwarte of bordeauxrode lipstick.

Dit was mijn artikel over kleding uit de 90s, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en tot over twee weken!

Wat dragen jullie vaak dat uit de jaren 90 komt?

9 thoughts on “Back to the 90s | Gastblogger

  1. Mijn stijl verschillend en veranderde altijd per jaar maar nu kan ik zeggen : girly, licht en stoer. Het bomberjack ben ik ook helemaal fan van .

    Like

Hey. it would be great if you would like to respond to my post.

